مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروژه مارس وان مهلتی 19 هفته‌ای را برای ثبت نام داوطلبانی که دوست دارند در نهایت برای همیشه به مریخ سفر کنند تعیین کرده‌است و با گذشت تنها دو هفته، بیش از هفتاد هزار نفر در این پروژه ثبت نام کرده‌اند.

براساس گزارش مارس‌وان، تنها دو هفته از آغاز ثبت‌نام برای حضور در پروژه مارس‌وان گذشته‌است،‌ اما بیش از هفتاد و هشت هزار نفر برای حضور در برنامه انتخاب فضانورد این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند به این امید که در سال 2023 به یکی از ساکنان همیشگی مریخ تبدیل شوند.

مارس‌وان داوطلبانی از بیش از 120 کشور جهان داشته‌است. بیشتر این داوطلبان،‌یعنی 17 هزار و 324 نفر از آنها آمریکایی هستند، 10 هزار و 241 نفر از آنها چینی، سه هزار و 581 نفر از آنها بریتانیایی و بقیه از کشورهایی مانند روسیه،‌برزیل،‌ مکزیک، کانادا، کلمبیا، آرژانتین و هندوستان هستند.

هریک از داوطلبان برای ثبت‌نام باید دلیل و انگیزه‌ای که منجر به چنین تصمیم بزرگی شده را در ویدیویی یک دقیقه‌ای تشریح کند. بسیاری از داوطلبان با انتشار این تصاویر ویدیویی برروی وب‌سایت مارس‌وان موافقت کرده‌اند. نوربرت کرفت مدیر بخش پزشکی این پروژه می‌گوید داوطلبان زیادی با سن و سال متفاوت،‌شخصیت و حرفه‌های متعدد در این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند و این از آن رو برای ما مهم است که ما درجستجوی فردی با سابقه‌ای محدود نیستیم. در مرحله اول این رقابت، داوطلبانی که نسبت به دیگران متعهد‌تر، خلاق‌تر، با‌انگیزه تر و انعطاف‌پذیر‌تر هستند انتخاب خواهند شد.

ثبت‌نام متقاضیان برای سفری یک‌طرفه به مریخ تا 32 آگوست 2013 ادامه خواهد داشت. در مرحله اول رقابت، داوران منطقه‌ای درحدود 50 تا 100 کاندیدا را در هریک از 300 منطقه جغرافیایی جهان برای مرحله دوم انتخاب خواهند کرد. این رقابت دارای چهار مرحله‌است که در نهایت در سال 2015 به پایان خود خواهد رسید و 28 تا 40 کاندیدا را برای هفت سال آموزش خواهد داد. در نهایت یکی از گروه‌های تحت آموزش به واسطه رای عمومی به عنوان نمایندگان بشریت در مریخ انتخاب خواهند شد.

مارس‌وان قصد دارد اولین اقامتگاه دائمی فرازمینی را در مریخ برپا کند و در سال 2023 ساکنانی را از زمین به این اقامتگاه‌ها روانه سازد. پیش از آن، با کمک روبات‌ها و کاوشگرها اقامت‌گاه‌هایی در مریخ بنا خواهند شد و هر دو سال مهاجران جدیدی به این اقامتگاه‌ها ارسال خواهند شد. طرح این پروژه واقع‌گرایانه و براساس تکنولوژی‌های موجود در صنعت خصوصی فضایی برنامه‌ریزی شده‌است.

کد خبر 213186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز