شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه رشد شاخص‌ها در بورس ادامه می‌یابد، گفت: پذیرش شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس، ورود ابزار‌های جدید به بازار سرمایه و افزایش سودآوری شرکت‌ها با افزایش نرخ ارز سبب افزایش بازده بورس می‌شود.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی با اشاره به اینکه بازار سرمایه در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی با 11رکورد یک‌دوره طلایی ثبت کرده است، گفت: این روند و رکوردزنی‌ها با شدت بیشتری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی هم ادامه دارد و شاخص بورس بیش از 6هزار واحد رشد کرده است.

او که با رادیو اقتصاد گفت‌وگو می‌کرد افزود: در 50روز سپری‌شده از امسال، سرمایه‌گذاری در بورس، بازده 17 درصدی برای سهامداران به همراه داشته است. او گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در بررسی وضع بازار سرمایه، عوامل اقتصادی و شرایط حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی است که در بورس وجود دارد و بیشتر از بحث روانی و نرخ تورم، تحقق پیش‌بینی‌های شرکت‌ها نسبت به عملکردها مهم است و با ادامه روند تحقق پیش‌بینی‌ها شرایط بازار به همین صورت ادامه خواهد داشت.

صالح آبادی با بیان اینکه همه رشد شاخص‌ها متکی به افزایش نرخ تورم نیست، تأکید کرد: اگر قیمت‌های جهانی همچنان در مدار افزایشی باشد در افزایش بازدهی بورس ایران هم مؤثر خواهد بود و افزایش تولیدات شرکت‌های بورسی هم باید مورد توجه باشد. افزایش ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها سبب افزایش سودآوری شرکت‌ها می‌شود. رئیس سازمان بورس از برنامه انتشار اوراق خزانه اسلامی خبر داد و گفت:

مانند کشور‌های پیشرفته که خزانه‌داری‌ها اوراق منتشر و از بازار سرمایه تأمین منابع می‌کنند، در کشور ما نیز خزانه‌داری کل، اوراق خزانه اسلامی منتشر کند تا طلب پیمانکاران طرف قرارداد با دولت را پرداخت کند که این موضوع تأثیر مثبتی در بورس دارد که البته درصورت تصویب مجلس شورای اسلامی قابل تحقق است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مقایسه وضع سهامداری در بازار سرمایه ایران و کشورهای همجوار گفت: ترکیه با 75 میلیون نفر جمعیت حدود یک میلیون سهامدار دارد و پاکستان با حدود 180میلیون نفر جمعیت 400هزار نفر سهامدار دارد اما در ایران این آمار به6.5میلیون سهامدار می‌رسد.رئیس سازمان بورس همچنین از ورود ابزار اختیار معامله به بازار سرمایه خبر داد و گفت: قرار است معاملات اوراق اختیار معامله در بازار سهام اجرایی شود و معاملات اوراق آتی سهام نیز در این بازار رونق گیرد.

کد خبر 213656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز