دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران، روز سه‌شنبه تعیین شهردار به عنوان مهمترین موضوع مدیریتی را در دستور کار خود دارد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از جمع‌بندی و تصمیم‌گیری در این باره است.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر در این باره گفت: سعی ما در جلسه امروز شورای شهر  بر این است که شهردار تهران را هرچه زودتر تعیین کنیم.

وی با اشاره به خدمات  مدیریت فعلی شهرداری گفت: قالیباف به عنوان گزینه‌ای که کارهای ارزنده و خوبی انجام داده است بین گزینه‌های مطرح، از شانس نسبتاً بالایی برای شهردار شدن برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به مطرح شدن بحث انتخاب سرپرست برای شهرداری نیز خاطرنشان کرد: هرچند به نظر من تعیین سرپرست برای شهرداری به لحاظ حقوقی ایرادی ندارد و با پایان یافتن دوره چهارساله شورا، دوره مدیریت شهردار نیز پایان می‌یابد، ولی به لحاظ منافع شهری و با توجه به پیچیدگی‌های شهر تهران، ما نباید وارد پروسه انتخاب سرپرست برای شهرداری شویم.

وی افزود: از بعد منافع شهری،  من نظریه انتخاب شهردار را ترجیح می‌دهم و ما نباید وارد بحث انتخاب سرپرست شویم بلکه باید مستقیماً شهردار را انتخاب کنیم.

انتخاب شهردار، توجه به افکار عمومی

از سوی دیگر مرتضی طلایی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز گفت:  تاخیر در انتخاب شهردار، به نفع شهر و شهروندان نیست، از این رو تعیین شهردار و رفع بلاتکلیفی مدیریت شهر و پاسخگویی به انتظارات شهروندان و توجه به افکار عمومی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: انتظار افکار عمومی و مردم از منتخبان خود در  شورای سوم این بوده و هست که فرصت خدمت به شهر و شهروندان را برای مدیران شایسته و برخوردار از ویژگی‌هایی همچون اعتدال، عقلانیت و کارآمدی فراهم سازند.

به گفته طلایی، عدم تعیین شهردار و بلاتکلیف گذاشتن  مدیریت شهر، بالاخره تبعات و پیامدهایی در پی خواهد داشت که هزینه آن را شهروندان پرداخت خواهند کرد.

قالیباف اقدامات ارزشمندی داشته است

همچنین معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران گفت: قالیباف فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمندی تا کنون داشته است.

وی اظهار داشت: انتظارات طیف اصلاح‌طلب شورا نیز از شهردار آینده تهران اصلاح رویه‌هاست و اگر به مجموعه تیم اجرایی قالیباف رای دهیم، انتظار اصلاح رویه‌ها و تغییر و تحولات در جهت بهبود شرایط را مد نظر داریم.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که شهردار تهران، با نگاه کارشناسی، عادلانه و نیز فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی انتخاب شود.

کد خبر 21438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز