همشهری آنلاین: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه اعلام کرد: تکمیل توافقنامه موشکی امضا شده میان سوریه و روسیه پیامی است به آمریکا تا به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیندیشد.

پوتین اوباما اسد

به گزارش ایسنا، الکسی پوشکف، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: تکمیل توافقنامه موشکی امضا شده میان سوریه و روسیه پیامی است به آمریکا تا به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیندیشد.

وی افزود: ما از دخالت خارجی در امور سیاسی سوریه حمایت نمی‌کنیم اما آمریکا باید بداند که در اندیشه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه نباشد. ما مخالف این مساله هستیم چرا که به نظر ما این اولین گام برای دخالت هوایی در سوریه است.

پوشکف در پاسخ به این سوال که اگر روسیه به صلح پایبند است برای چه موشک پیشرفته به سوریه ارسال می‌کند؟ عنوان داشت: به عقیده من موضوع بسیار پیچیده است دولت سوریه از روسیه خواسته تا به منظور تقویتش در برابر حملات هوایی به موشک‌های پیشرفته مسلح شود ما می‌دانیم که حملات هوایی چیزی است که ناتو پیشتر نیز از آن علیه لیبی استفاده کرد و باید اعلام کنم که روسیه هرگز از این نوع دخالت حمایت نمی‌کند.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس آخرین تحولات سوریه را به رایزنی گذاشت.

بنا به گفته سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه، پوتین طی این تماس تلفنی کامرون را در جریان نتایج آخرین مذاکراتش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار داد. کامرون نیز با پوتین درباره محتویات مذاکرات اخیرش با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفتگو کرد.

علاوه بر این پوتین اعلام کرد که طی سفر اخیر نتانیاهو به مسکو با وی در خصوص ادامه تماس‌های دو جانبه و در سطح سازمان اطلاعات روسیه و اسرائیل با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه گفتگو کرده است.

کامرون پیشتر در پی مذاکراتش با پوتین طی هفته گذشته در مسکو اعلام کرده بود که انگلیس‌، روسیه و آمریکا باید به مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی کمک کنند.

کد خبر 214756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز