همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم و اعضا و هواداران احزاب چپ در رم پایتخت ایتالیا، شنبه 28 اردیبهشت در اعتراض به وضعیت دشوار اقتصادی و بیکاری به خیابان‌ها ریختند و دست به برپایی تظاهرات زدند.

italy

تظاهرات کنندگان که از مخالفان سیاست‌های ریاضت اقتصادی و سیاست‌های تعدیلی دولت بودند، با حمل دست نوشته‌ها و تصاویری اعتراض خود را به بیکاری گسترده نشان دادند.

به گزارش یورونیوز در این تظاهرات گسترده، معترضان علیه سیلویو برلوسکنی  نخست وزیر پیشین ایتالیا نیز شعار سر دادند و او را عامل این وضعیت دانستند.

معترضان همچنین خواستار تجدید نظر انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا در سیاست‌های تعدیلی و ریاضتی دولت شدند.

مائوریتسیو لاندینی دبیر کل اتحادیه کارکنان و کارگران بخش صنعت ایتالیا در این تظاهرات گفت: "اگر دولت می‌خواهد نقش مثبتی ایفا کند باید آنچه را که دولت های مونتی و برلوسکونی انجام دادند ، بشکند و بر سیاست های جدید تمرکز کند. من نمی دانم که دولت قادر به انجام این کار هست یا نه ولی این چیزی است که کشور به آن نیاز دارد و به همین دلیل است که ما امروز اینجا هستیم."

آنا ماریا پاریجی، یک کارگر بیکارهم گفت: "دولت کارگرها رو بیچاره کرده، بسیاری از کار بیکار و خانه نشین شدند، کارگرهایی که حتی حقوق بازنشستگی ندارند.آنها امروز بیکار و نا امید هستند. موارد خودکشی بیش از پیش افزایش یافته. دولت باید صدای اعتراض ما را بشنود."

ایتالیا در طولانی ترین رکود اقتصادی خود گرفتار است.

کد خبر 214805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز