گروه شهری: مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان شهید امید عباسی روز گذشته با حضور شهردار تهران و برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

آتش نشان

به گزارش همشهری، امید عباسی، آتش‌نشان 35ساله‌ در سال 79 به استخدام سازمان آتش‌نشانی تهران درآمد و سابقه فعالیت در ایستگاه‌های جیحون، کوهسار، مجیدیه و شهید باقری را دارد. شهید امید عباسی ظهر روز سه‌شنبه گذشته به ماموریت اطفای حریق در طبقه دهم یک ساختمان مسکونی اعزام شد و حین انجام ماموریت با دختربچه 8ساله‌ای به نام «ریحانه» مواجه شد که در محاصره دود و آتش قرارگرفته بود. شهید امید عباسی برای نجات این دختربچه ماسک اکسیژن خود را به ریحانه بخشید، به همین دلیل هنگامی که در محاصره دود و آتش و حرارت بالا قرار گرفت هیچ ابزاری برای محافظت از خود نداشت و دچار مسمومیت شدید و درنهایت مرگ مغزی شد.

بنا بر این گزارش دیروز محمدباقر قالیباف طی سخنانی در مراسم تشییع جنازه آتش‌نشان شهید امید عباسی با اشاره به اینکه زندگی ما جز خدمت به مردم، دفاع از آرمان‌های انقلاب و دفاع از مردم نیست اظهار داشت: به خانواده شهید عباسی عرض تسلیت دارم زیرا این شهید مایه افتخار همه همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران و به‌ویژه سازمان آتش‌نشانی است پدر و مادر این شهید فرزند ازجان‌گذشته‌ای را تربیت کردند که مایه افتخار است.

وی افزود: پدر و مادر شهید عباسی با رزق حلال و تربیت درست این امانت خدا را اینگونه به او باز گرداندند به همین دلیل همه ما در مجموعه شهرداری پدر و مادر شهید عباسی را مایه افتخار می‌دانیم و هیچ وقت شهید امید عباسی را نیز از یاد نخواهیم برد. شهردار تهران به همسر شهید عباسی نیز تسلیت گفت و ادامه داد: به همکاران و همسنگران خود در سازمان آتش‌نشانی نیز عرض تسلیت دارم وخدا را شاهد می‌گیرم در جمع دوستان آتش‌نشان به آنها گفتم وقتی به‌عنوان یک رزمنده وارد مجموعه شما می‌شوم روحیه خدمت، شجاعت و مردانگی در این محیط موج می‌زند. قالیباف ادامه داد: زندگی ما جز خدمت به مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب نیست. یک روز این دفاع در جبهه بود و امروز مردان مردی هستند که در این شهر پرتلاطم از همشهریان و فرزندان خود دفاع می‌کنند و حتی در این راه با رشادت جان خود را می‌دهند.

وی با تأکید براینکه شهید امید عباسی با رشادت خود به 4نفر زندگی بخشید، گفت: عهد می‌بندیم این راه را همچنان ادامه دهیم و این روحیه جوانمردی، شهادت و خدمت را حفظ کنیم و همچون همرزمان شهیدمان راه و آرمان شهدا را پیش ببریم.

پهلوان و جوانمرد، امثال امید عباسی‌اند

همچنین علیرضا دبیر، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اقدام شهید امیدعباسی آتش‌نشان فداکار تهرانی را نمونه کامل ایثار و از خودگذشتگی معرفی کرد. وی که در مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان فداکار تهرانی حضور پیداکرده بود، افزود: شاید اگر چنین اقدام متهورانه‌ای در هر یک از کشورهای دنیا اتفاق می‌افتاد، بسیاری از کارگردان‌ها، نویسندگان و روزنامه‌ها اولویت اصلی کارشان را به معرفی یک قهرمان جدید اختصاص می‌دادند، فیلم زندگی و لحظه فداکاری او را می‌ساختند، رمان‌های جذاب و تأثیرگذار می‌نوشتند و صفحات نخست روزنامه‌هایشان را به درج تصویر او اختصاص می‌دادند؛ اقداماتی که هم مورد توجه مخاطبان آنها قرار می‌گرفت و هم به بنیان‌گذاشتن یک ارزش اخلاقی کامل کمک می‌کرد.

دبیر با طرح این سؤال که مگر قهرمان کیست؟ ادامه داد: به‌نظر شما برای قهرمان پیداکردن، اسوه و اسطوره معرفی‌کردن چه باید کرد؟ چقدر باید هزینه داد؟ قهرمان‌های حقیقی همین شهدایی هستند که یک زمان در میدان دفاع از آب و خاک و این زمان در مسیر نجات جان همنوعشان ایثار می‌کنند؛ قهرمان‌هایی که یقینا مردم با تمام وجود آنها را قهرمان می‌دانند. با این اوصاف چرا آنگونه که باید منزلت و قدرشان را نشان نمی‌دهیم؟

کد خبر 214991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز