رئیس‌کل بانک مرکزی از سلب صلاحیت 10بانک و مؤسسه مالی و اعتباری که مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره نرخ سود بانکی رعایت نکردند خبرداد و گفت: مسئولان برخی از واحدهای بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری متخلف را برکنار کردیم.

محمود بهمنی دیروز در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران بدون اشاره به نام بانک‌ها و مدیران متخلف آنها درباره تخلفات ارزی بانک‌ها، با بیان اینکه بانک مرکزی گزارش‌های خود را به نهادهای نظارتی ارائه کرده و در انتظار اعلام نتیجه است، تصریح کرد: 30هزار میلیاردریال از حساب متخلفان ارزی برداشت و به‌حساب خزانه کل واریز کردیم.

وی افزود: تصور همکاران ما این بود که مابه‌التفاوت‌هایی از قیمت ارز که در آنها انحراف وجود داشت مربوط به بیت‌المال است که باید به خزانه برمی‌گشت. بهمنی تصریح کرد: پس از رسیدگی مراجع نظارتی به این موضوع و تشخیص اینکه اشتباه برداشت کرده‌ایم و بخشی از این برداشت باید بازگردانده شود این کار را انجام خواهیم داد. رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد بخشودگی جرایم دیرکرد تولیدکنندگانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت:

در قانون بودجه سال 91به هیأت مدیره بانک‌ها این اختیار را دادیم که چنانچه تولیدکنندگان دریافت‌کننده تسهیلات بانکی، بدهی خود را تقسیط و شروع به پرداخت کنند، جرایم تأخیرشان بخشیده شود اما این شرط را هم گذاشتیم که اگر با وجود تقسیط‌کردن و بخشیده‌شدن جرایم، دریافت‌کنندگان تسهیلات، بازپرداخت را انجام ندهند مجدداً آن جرایم برقرار شود. وی اظهار داشت: علاوه بر مصوبه مجلس، بانک‌ها این اختیار را دارند که با مشتریان مذاکره و درصورت لزوم بدهی‌ها را تقسیط کنند و بخشش جرایم نیز از اختیارات نظام بانکی است.

کد خبر 215484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز