چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

شام کاری رجب طیب اردوغان و باراک اوباما در جریان سفر نخست‌وزیر ترکیه به واشنگتن باعث انتقاد شدید احزاب مخالف دولت آنکارا شده است.

اوباما

از مذاکرات در جریان این شام ۳ ساعته در کاخ سفید، هیچ خبری منتشر نشده و گفت‌وگوها محرمانه باقیمانده؛ مسئله‌ای که انتقاد مخالفان در ترکیه را به‌دنبال داشته است.

در این شام کاری که در رسانه‌های ترکیه به شام ۳+۳ مشهور شده علاوه بر نخست‌وزیر ترکیه و رئیس‌جمهور آمریکا، هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه، تام دانیلون، مشاور امنیت ملی اوباما در کنار جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و احمد داوود اوغلو، همتای ترکیه‌ای اوحضور داشتند.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق و دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی، با انتقاد از اردوغان، خواستار دریافت اطلاعاتی درخصوص این شام کاری و مباحث مطروحه در آن شده‌اند. رهبر حزب جمهوریخواه خلق به‌عنوان مهم‌ترین حزب مخالف دولت ترکیه با اشاره به حضور‌نداشتن سفرای 2کشور و خبرنگاران در این شام اعلام کرده که دولت اردوغان در تلاش بوده که جریان مذاکرات در هیچ سندی به ثبت نرسد. او در این رابطه گفت: هنوز مشخص نیست چه مواردی در این شام کاری مورد بحث قرار گرفته و چه قول‌ها و وعده‌هایی رد و بدل شده است.

کد خبر 215492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز