در حالی که شصت‌و‌ششمین جشنواره فیلم کن امروز پایان می‌یابد، نشریه ورایتی در یک نظرسنجی از کاربران خود خواست برترین درام بخش رقابتی کن را انتخاب کنند که در این نظرسنجی «گذشته» در مقام اول قرار دارد.

به گزارش ورایتی، در حالی که همه فیلم‌های بخش رقابتی به نمایش درآمده‌اند، رای‌دهندگان به این نظرسنجی فیلم گذشته اصغر فرهادی را در مقام اول انتخاب خود نشانده‌اند. در حالی که تا این لحظه 925نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گذشته 376رای را که دربرگیرنده 40درصد آراست، به‌خود اختصاص داده است. اما نکته جالب توجه فاصله زیاد گذشته با فیلم دوم منتخب مخاطبان است. در مقام دوم این رقابت «تنها خدا می‌بخشد» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفین با 133رای یعنی 14درصد آرا جای گرفته است. فیلم سوم هم «درون لوین دیویس» ساخته برادران کوئن با 91رای یعنی 9/8درصد آراست. در این نظرسنجی نبراسکا ساخته الکساندرپین که نظر مثبت منتقدان را جلب کرد در مقام چهارم قرار گرفته و «پشت شمعدان» ساخته استیون سودربرگ 4درصد آرا را به‌خود اختصاص داده است و در مکان ششم قرار دارد. فیلم «ونوس در پوست خز» رومن پولانسکی نیز با 37/7درصد آرا موفق به کسب 35نظر مثبت شده و در مکان هشتم قرار دارد. نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی به روی همه مخاطبان ورایتی باز است و نشان‌دهنده نظر منتقدان این نشریه نیست. سال پیش عشق به کارگردانی میشائیل هانکه به‌عنوان برنده بخش رقابتی کن انتخاب شده بود. شصت و ششمین جشنواره فیلم کن امروز با نمایش فیلم «زولو» با بازی اورلاندو بلوم و فارست ویتاکر و به کارگردانی ژروم سال به کار خود خاتمه می‌دهد.

داوران کن به یک فیلم ایرانی نخل طلا دادند

فیلم آناهیتا قزوینی‌زاده با عنوان «سوزن» جایزه اول بخش سینه فونداسیون جشنواره کن را از آن خود کرد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این بخش که ارائه‌کننده فیلم‌های کوتاه دانشجویی است، به ریاست جین کمپیون برندگان خود را انتخاب کرد. جین کمپیون روز جمعه با اعلام نام برنده امسال، جایزه اول این بخش را به قزوینی‌زاده از ایران اهدا کرد. او که در مدرسه هنر مؤسسه شیکاگو تحصیل می‌کند نه‌تنها جایزه اول این رقابت بلکه یک چک 15هزار یورویی را نیز دریافت کرد.

همچنین جایزه بهترین فیلم بخش 2هفته کارگردانان جشنواره کن به فیلمساز فرانسوی رسید. ژیلن گالین، کارگردان فرانسوی با فیلم «من، خودم و مامان» جایزه 2هفته کارگردانان شصت‌وششمین دوره جشنواره کن را از آن خود کرد. به گزارش اسکرین دیلی، این فیلم همچنین جایزه هنر سینما را که از نظر ارزش همسطح جایزه 2هفته کارگردانان است، به دست آورد. من، خودم و مامان جایزه SACD را که توسط انجمن نویسندگان و آهنگسازان فرانسوی به یک فیلم فرانسوی‌زبان اعطا می‌شود نیز دریافت کرد. بخش 2هفته کارگردانان جشنواره کن، با حضور 23فیلم بلند شامل 17 اکران جهانی برگزار شد.

 

کد خبر 215858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز