شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

فاز نخست برای ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی به‌زودی با ثبت‌نام 80هزار نفر آغاز می‌شود.

کارگران

با این حال به‌دلیل عدم‌انجام بازرسی و نظارت دقیق 60درصد افرادی که امکان استفاده از مزایای این بیمه ویژه را به‌دست می‌آورند، کارگر ساختمانی نیستند.اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که 200هزار نفر از کارگران ساختمانی که موفق به گذراندن دوره‌های آموزش مهارت در سازمان فنی و حرفه‌ای شده‌اند به‌زودی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

سیدهادی ساداتی از آخرین اقدامات صورت گرفته به‌منظور آغاز شناسایی کارگران ساختمانی متقاضی دریافت پوشش بیمه‌ای در کشور خبر داد و به مهر گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، شناسایی کارگران واقعی از کسانی است که می‌خواهند به نام کارگر از این موقعیت برای بیمه شدن سوءاستفاده کنند.

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران درباره انتقاد برخی گروه‌های کارگری در استان‌های کشور درخصوص اینکه امکان استفاده از مزایای بیمه کارگران ساختمانی برای آنها فراهم نشده است، اظهار داشت: ما گفتیم راستی آزمایی درخواست‌ها را به انجمن‌ها واگذار کنند.

ساداتی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی اخبار به ما می‌رسد مبنی بر اینکه با وجود روشن بودن بخشنامه بیمه کارگران ساختمانی، برخی مسئولان تأمین اجتماعی در شهرها به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و بخشنامه‌های مرکزی را مورد توجه قرار نمی‌دهند. این مقام مسئول کارگری کشور افزود:

برای جلوگیری از ازدحام تقاضای کارگران ساختمانی برای بیمه می‌توان لیست ثبت نام‌های قبلی را که در دسترس است، چک کرد و از این طریق راستی آزمایی صورت گیرد. وی با اعلام اینکه امسال نیز برای بیمه کارگران ساختمانی سقف 200هزار نفر تعیین شده است، تأکید کرد: در فاز اول برنامه‌ریزی شده است تا مراحل پذیرش و بیمه 80هزارنفر انجام شود، اما متأسفانه به محض اعلام این تعداد در مدت زمان بسیار کوتاه چند دقیقه‌ای پر می‌شود.


به گفته ساداتی، برای اینکه حقوق ثبت نام‌شدگان واقعی پایمال نشود باید به‌صورت گروه گروه و براساس زمان ثبت نام افراد را دعوت کنند. طبق مذاکرات صورت گرفته امسال قرار است ثبت نام‌ها در 2تا 3مرحله انجام پذیرد.عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان داشت: اخیرا سهمیه 30هزار نفری در تهران در مدت زمان نیم ساعت تکمیل شد، اما باید از لیست انتظار افراد ثبت نام شده در قبل استفاده می‌شد.

کد خبر 216992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز