همشهری آنلاین: آمریکا در نظر دارد سامانه موشکی پاتریوت و جنگنده‌های اف ۱۶ را به اردن در همسایگی سوریه منتقل کند.

سامانه موشکی پاترویت

ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: به گفته مقامات آمریکایی، واشنگتن سامانه موشکی 'پاتریوت' و جنگنده های 'اف ۱۶' را برای رزمایشی نظامی به اردن ارسال خواهد کرد و پس از رزمایش، بخشی از این تجهیزات در این کشور باقی خواهد ماند.

'تی جی تیلور' سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: پرتابگرهای موشک پاتریوت و جنگنده های اف ۱۶ مجوز دارند تا برای حضور در رزمایش موسوم به 'الأسد المتأهب' (شیر در کمین) به اردن انتقال یابند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام به منظور افزایش توان و قدرت دفاعی اردن صورت می ‌گیرد و برخی از تجهیزات نظامی به درخواست دولت این کشور پس از رزمایش در اردن باقی خواهد ماند.

این گزارش با بیان اینکه 'مقامات آمریکا مشخص نکرده اند که چند فروند اف ۱۶ به اردن ارسال می شود و چند فروند در آن کشور باقی می ماند'، می افزاید: تصمیم برای باقی ماندن تجهیزات در اردن، احتمال مداخله نظامی آمریکا را در سوریه قوت می بخشد و این در حالی است که کاخ سفید مداخله نظامی را آخرین راه حل ممکن خوانده است.

در این گزارش آمده است: اقدام آمریکا پس از هشدارهای مکرر واشنگتن به رژیم 'بشار اسد' در مورد تحویل سلاح به گروه 'حزب الله ' لبنان ، صورت می گیرد. اسراییل نیز با حمله هوایی به سوریه تلاش کرد از این انتقال سلاح ممانعت کند.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد: سامانه موشکی پاتریوت می تواند موشک های 'اسکاد' و سایر موشک های کوتاه برد مورد استفاده رژیم اسد را هدف قرار دهند. این سامانه می تواند برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و دیگر عمیلات هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 217340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز