همشهری آنلاین: قرار است هم‌زمان با برگزاری کنفرانس «تغذیه برای رشد» در انگلیس که یک هفته پیش از سی و نهمین نشست سران گروه ۸ در این کشور برگزار می‌شود راهپیمایی عمومی گسترده‌ای در هاید پارک لندن صورت بگیرد.

big if

به گزارش شبکه پرس تی وی، دولت انگلیس که به همراه «بنیاد صندوق سرمایه‌گذاری کودکان» و دولت برزیل میزبانی کنفرانس موسوم به «تغذیه برای رشد» را به عهده دارد تلاش می‌کند سران تجاری، علمی و دولتی جهان را دور هم جمع کند تا به منظور از بین بردن سوء تغذیه در سراسر جهان تعهدات سیاسی و مالی اتخاذ نمایند.

هزاران فعال جنبش موسوم به «بیگ ایف» (Big If) از جمله بیل گیتس، موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت، روان ویلیامز، اسقف اعظم سابق کانتربری و دیوید بکهام، سفیر یونیسف و فوتبالیست انگلیسی قرار است در واکنش به این کنفرانس که مقدمه برگزاری نشست سران گروه ۸ (جی ۸) در ۱۷ و ۱۸ ژوئن در ایرلند شمالی خواهد بود روز شنبه (۱۸ خرداد) در هاید پارک تجمع کنند و مقابله سران گروه ۸ با عوامل و علل گرسنگی در جهان را خواستار شوند.

این فعالان به منظور نشان دادن میزان حمایت عمومی از کمپین موسوم به «بیگ ایف» دادخواست بزرگی را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

این دادخواست از ۲۵۰ هزار شاخه گل تشکیل می‌شود که به نشانه ۲ میلیون کودکی که سالانه بر اثر گرسنگی و به لطف بی‌توجهی و انفعال سران کشورهای جهان به‌ویژه گروه ۸ جان خود را از دست می‌دهند در مجموع ۲ میلیون گلبرگ خواهد داشت.

راهپیمایی روز شنبه آغازگر کمپین ۱۰ روزه بیگ ایف خواهد بود که خواهان پایان دادن به سوء تغذیه در سراسر جهان است.

فعالان کمپین بیگ ایف می‌گویند در صورتی به گرسنگی جهانی رسیدگی خواهد شد «که ما خروج اجباری خانواده‌های فقیر از زمین‌های‌شان را متوقف کنیم و محصولات کشاورزی را برای استفاده غذایی و نه به عنوان سوخت کشت کنیم. دولت‌ها از مالیات ‌گریزی شرکت‌های بزرگ در کشورهای فقیر جلوگیری کنند تا مردم بتوانند از گرسنگی نجات پیدا کنند. دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ درباره اقداماتی که برای جلوگیری از دستیابی مردم به مواد غذایی کافی انجام می‌دهند صادق باشند و ما برای جلوگیری از مرگ کودکان در اثر گرسنگی و کمک به تغذیه فقیرترین خانواده‌ها کمک‌هایی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

کد خبر 217587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز