شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

نمایشنامه «زبان یک پرنده» نوشته الن مک لافلین، نمایشنامه نویس آمریکایی که در سال 2002 میلادی با الهام از سرگذشت نخستین زن هوانورد آمریکایی نوشته شده است توسط مازیار معاونی، ترجمه و در آخرین روزهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بازار آمد.

این نخستین نمایشنامه الن مک لافلین، نمایشنامه‌نویس 56 ساله آمریکایی است که بیشتر به‌عنوان بازیگر صحنه‌های تئاتر شناخته می‌شود.

زبان یک پرنده در فضایی سوررئال اتفاق می‌افتد و نویسنده با نگاهی به سرگذشت نخستین زن هوانورد آمریکا (و جهان) و با استفاده از المان‌های سوررئال و فانتزی، فضایی خاص و منحصر به فرد را در نخستین اثر نگارشی خود خلق کرده است.

در این نمایشنامه دختر 12 ساله‌ای به نام ماکسین (که قرینه داستانی نخستین زن هوانورد آمریکایی محسوب می‌شود) به همراه گروهی از همکلاسی‌هایش به گردش علمی می‌رود و مفقود می‌شود. تلاش مادر ماکسین برای یافتن او عملا مسیر نمایشنامه را به فضاهایی سوررئال و وهم‌انگیز می‌برد و... .

این نمایشنامه که بعد از نمایشنامه خانه پاکیزه (نوشته سارا روول) دومین اثر نمایشی است که نام مازیار معاونی را به‌عنوان مترجم بر خود دارد در 104 صفحه و با قیمت 6900 تومان به وسیله انتشارات آوای کلار منتشر شده است.

کد خبر 217729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز