گروه حوادث: مرد مسلح پس از پوشیدن لباس‌های سرتاپا مشکی و جلیقه ضد‌گلوله، پدر و برادرش را به قتل رساند و از خانه خارج شد و هر کسی را که سر راهش دید به رگبار بست.

حادثه خارجی

 این مرد مسافتی بیش از 1.5کیلومتر را طی کرد تا به دانشگاه سانتامونیکا رسید؛ جایی که پس از کشتن آخرین قربانی‌اش، به ضرب گلوله پلیس از‌پای درآمد.ظهر جمعه گذشته ساکنان شهر سانتامونیکای کالیفرنیا شاهد حادثه مرگباری بودند. مردی سیاهپوش درحالی‌که جلیقه ضد‌گلوله به تن داشت و بیشتر شبیه مأموران پلیس بود، درحالی‌که سوار بر یک خودروی سواری بود در خیابان به سرنشینان یک اتوبوس شهری شلیک کرد و پس از ورود به کالج این شهر که 34هزار دانش‌آموز را در خود جای داده است، تیراندازی‌های خود را ادامه داد اما سرانجام به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

ژاکلین سی بروکز، فرمانده پلیس شهر سانتامونیکا ساعاتی پس از مرگ مرد تیرانداز در جمع خبرنگاران ماجرا را اینطور توضیح داد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که این مرد ابتدا در خانه‌ای در حدود 1.5کیلومتری کالج، با ایجاد انفجاری کوچک و شلیک گلوله پدر و برادرش را به قتل رساند. او سپس سوار یک خودروی سواری شد که زن جوانی راننده آن بود و با تهدید اسلحه از او خواست شروع به رانندگی کند. این مرد در بین مسیر به روی مسافران یک اتوبوس شهری آتش گشود که در جریان این تیراندازی 3 نفر از مسافران مجروح شدند.

او همچنین به سمت ماشین‌های پلیس، عابران و رهگذرانی که از خیابان عبور می‌کردند تیراندازی کرد. مرد تیرانداز لحظاتی بعد وارد کالج سانتامونیکا شد اما پیش از پیاده شدن از ماشین، زن راننده را هدف گلوله قرار داد که وی در حال حاضر در بیمارستان بستری است. مرد مسلح پس از ورود به کالج، در داخل پارکینگ به 2 نفر که سوار یک خودروی فورد اسپرت بودند شلیک کرد و بر اثر این تیراندازی خودروی مورد نظر با دیوار برخورد کرد. در این حادثه راننده کشته شد اما نفر دوم به‌شدت مجروح شد.

یکی از کارمندان کالج روز گذشته به خبرنگاران گفت: با شنیدن صدای تیراندازی، مردی را در محوطه کالج دیدم که سلاح بزرگی در دست داشت و کاملا خونسرد و آرام به‌نظر می‌رسید. او در جایی که ایستاده بود مانند مدل‌های مجلات ژست گرفته بود و به اطراف نگاه می‌کرد. سپس به طرف کتابخانه رفت و در همین هنگام زنی حدودا 50ساله را که روبه‌رویش در حرکت بود هدف گلوله قرار داد. زن میانسال به‌شدت مجروح شد و 3 ساعت پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

به گزارش رویترز، مرد مسلح پس از آن وارد کتابخانه شد و شروع به تیراندازی کرد اما خوشبختانه گلوله‌های شلیک شده به کسی اصابت نکرد. در همین هنگام بود که مأموران پلیس رسیدند و درحالی‌که حدود 20دقیقه از شروع تیراندازی‌های مرد سیاهپوش می‌گذشت، او را هدف گلوله قرار دادند و از پای درآوردند. در جریان این تیراندازی‌ها مرد مسلح و 4 نفر دیگر به قتل رسیدند و این در حالی بود که دست‌کم 5نفر نیز در این حادثه مجروح شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. تیراندازی‌های مرگبار مرد سیاهپوش در محلی صورت گرفته که فقط حدود 5کیلومتر با محل همایش سیاسی برای جمع‌آوری کمک برای حزب دمکرات آمریکا که با شرکت باراک اوباما برگزار می‌شد، فاصله داشته است.

کد خبر 217822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز