یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق روز یکشنبه در راس وزرای کابینه خود وارد اربیل مرکز منطقه کردستان عراق شد و مورد استقبال مسعود بارزانی قرار گرفت.

سفر نوری مالکی به کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نوری المالکی، نخست وزیر عراق به همراه وزراء کابینه این کشور توسط هواپیمای خطوط هوایی عراق در فرودگاه اردبیل به زمین نشست و مورد استقبال مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

قرار است مالکی جلسه کابینه را در اربیل برگزار کند اما هنوز موضوعات مورد بحث در این جلسه، دستور کار آن و نیز مکان برگزاری نشست مشخص نیست.

پس از پایان جلسه هیات دولت عراق در اربیل، مالکی با مسعود بارزانی دیدار می‌کند و بنا به گفته مقامات عراقی پایان دادن به اختلافات موجود میان دو طرف از مهمترین موضوعات مورد بحث خواهد بود.

سفر مالکی به منطقه کردستان عراق و برگزاری نشست کابینه در این منطقه از دو جنبه حائز اهمیت است؛ اول اینکه مالکی با برگزاری این نشست می‌خواهد نشان دهد که منطقه کردستان عراق بخشی از خاک این کشور و تحت کنترل دولت مرکزی است که این اقدام تاحدودی نگرانی مقامات محلی کردستان عراق را برانگیخته است.

دیدار مالکی از منطقه کردستان عراق برای پایان دادن به اختلافات موجود میان این منطقه با دولت مرکزی نیز بسیار مهم است و این جنبه دوم اهمیت سفر مالکی است چراکه وی قصد دارد در این دیدار مهمترین مشکلات موجود از جمله مساله نفت کردستان عراق و نیز مشکلات مربوط به نیروهای پیش مرگ را حل و فصل کند.

در ماه‌های اخیر مالکی و مسعود بارزانی هر یک اتهام‌های تندی علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند و موضع‌گیری‌های آنها باعث افزایش تنش‌ در عرصه سیاسی عراق شده است.

کد خبر 218008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز