گروه حوادث: اعضای خانواده مرد جوانی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن او به 4بیمار فرصت زندگی دوباره بخشیدند.

علی جغتایی

این مرد 24ساله که علی جغتایی نام دارد بعدازظهر دوشنبه هفته گذشته با یکی از دوستانش سوار بر خودروی پرشیا قصد داشت از شهرستان پاکدشت راهی ورامین شود اما در بین راه به‌دلیل سرعت بالای خودرو، راننده کنترل ماشین را از دست داد و به‌شدت با گاردریل کنار جاده و تیربرق برخورد کرد. شدت تصادف به حدی بود که هر دو سرنشین خودرو مجروح شدند و با حضور اورژانس در محل حادثه، به بیمارستان انتقال یافتند.

گرچه راننده خودرو با تلاش پزشکان از مرگ حتمی نجات یافته بود، علی سرنشین دیگر خودرو به‌علت شدت جراحات به کما رفت و به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین انتقال یافت. تلاش پزشکان برای نجات جان او ادامه داشت و در این مدت اعضای خانواده‌اش منتظر بودند که خبر خوشی از پزشکان بشنوند تا اینکه بعد از 2روز آنها اعلام کردند که ضریب هوشی جوان 24ساله به‌شدت کاهش یافته و دچار مرگ مغزی‌شده است.

وقتی آزمایش‌های نهایی نیز مرگ مغزی‌شدن علی را تأیید کرد، خانواده او به‌رغم اینکه عزادار مرگ پسرشان بودند، موافقت کردند که اعضای بدنش اهدا شود و به این ترتیب پیکر بی‌جان مرد جوان به اتاق عمل انتقال یافت و قلب، کلیه‌ها و کبد او به بیماران نیازمند اهدا شد. به گفته یکی از آشنایان این خانواده، علی مدتی بود که ازدواج کرده بود و پدر او نیز چند‌ماه قبل جانش را از دست داده بود و با مرگ مرد جوان، خانواده او بار دیگر داغدار شدند و اهدای اعضای بدن فرزندشان باعث شد که کمی از درد و رنج آنها کاسته شود.

کد خبر 218971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز