همشهری آنلاین: نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی علیه گروه‌های مسلح در شهر راهبردی حلب شمار زیادی از شورشیان سعودی را از پای درآورده‌اند.

عربستان سعودی

به گزارش شبکه پرس تی وی به نقل از خبرگزاری سانا، شماری از مردان مسلح سعودی در درگیر‌ی‌های سنگین با نیروهای سوری در منطقه «کفر حمرا» شهر حلب واقع در شمال غرب دمشق، کشته شدند.

این تحولات در حالی است که اجساد ۷۰ تبعه سعودی که در جنگ با دولت دمشق کشته شده بودند، به عربستان سعودی بازگردانیده شده است.

یک منبع سعودی که خواست نامش فاش نشود گفت، این اجساد در فرودگاه بین المللی شاه فهد شهر « الدمام» به مقام‌های ریاض تحویل داده شدند.

این منبع افزود، رژیم عربستان سعودی به منظور تسهیل در روند انتقال اجساد تعدادی دیپلمات به ترکیه اعزام کرده است.

وی افزود، در حال حاضر حدود ۸ هزار اتباع سعودی برای جنگ با دولت بشار اسد، در سوریه هستند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با شورشیان وابسته به گروه تروریستی النصره در نزدیکی « جمعیت کیلیکیا»، «معاره الارتیق » و « مدرسه عینجاره » حلب درگیر شدند. ده‌ها مرد مسلح در جریان این تبادل آتش سنگین کشته شدند. دو قبضه سلاح ضد هوایی ۲۳ میلیمتری و شماری سلاح خودکار نیز در این عملیات منهدم شدند.

یک مخفیگاه تروریستی نیز در عملیات نیروهای سوری در روستای «داره عزه» منهدم شد.تعدادی شورشی نیز در این عملیات کشته شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در جریان عملیات سنگین در حومه دمشق به تروریست‌ها خسارات سنگین وارد کردند.


نیروهای دولتی سوریه همچنین با شورشیان در «الاحمدیه» درگیر شدند که در نتیجه تعدادی شورشی کشته و زخمی شدند.

نیروهای دولتی همچنین یک مخفیگاه تروریستی را در شهر «دوما» واقع در شش مایلی شمال شرق دمشق منهدم کردند و ده‌ها شورشی را به ضرب گلوله کشتند.

سلیمان طیناوی از فرمانده شورشیان تکفیری نیز در درگیری میان نیروهای دولتی و شورشیان در « الزبادانی» کشته شد.

یگانی از نیروهای ارتش سوریه نیز به مهاجمان مسلح در شهر « بابیلا» حمله و مقادیر زیادی از تسلیحات و مهمات شورشیان را منهدم کردند.عمر رشوان از فرماندهان محلی شورشیان نیز دراین عملیات کشته شد.

نیروهای دولتی سوریه همچنین با شورشیان النصره در شهر حجر الاسود درگیر شدند.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی کشته شده‌اند.

در همین حال لوی مقداد، نماینده گروه تروریستی به اصطلاح ارتش آزاد سوریه گفت، این گروه در اجلاس آتی خود با مقام‌های امریکایی وغربی در ترکیه، تانک‌ها،جنگنده‌ها و تسلیحات سنگین درخواست خواهد کرد.

این نماینده شورشیان گفت «به طور مستقیم و شفاف از آن‌ها خواهیم خواست تا تمامی جت و تسلیحاتی را که در توانشان هست در اختیار ما قرار دهند.»

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در ماه می گفت، شورشیان از ۲۹ کشور دنیا در نقاط مختلف این کشور سرگرم جنگ با دولت دمشق هستند.

کد خبر 219330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز