همشهری آنلاین: معاون بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: توزیع حواله ارزی برای دانشجویان با هزینه شخصی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که برای نوبت 31 خردادماه ثبت نام کرده بودند برای چهار هزار و 500 متقاضی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن مسلمی نایینی با بیان اینکه بیشترین تقاضای ارز دانشجویی در سال 92 برای تاریخ 31 خردادماه ثبت شده است، گفت: در این مرحله، در مجموع تعداد شش هزار و 370 تقاضا برای دریافت حواله ارزی از سوی دانشجویان با هزینه شخصی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سامانه اینترنتی نشا به ثبت رسید.

مسلمی نایینی افزود: پس از بررسی پرونده‌ها 71 درصد تقاضای دریافت معرفی‌نامه ارز دانشجویی این نوبت، با چهار هزار و 499 نفر موافقت و حواله‌های مربوطه صادر شده است.

به گفته وی، 29 درصد تقاضاهای دریافتی در این نوبت یعنی تعداد یک هزار و 871 مورد نیز به دلیل نقص پرونده مورد موافقت قرار نگرفته که متقاضیان می‌توانند با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز در پرونده، برای دریافت معرفی‌نامه در نوبت توزیع‌های بعدی قرار گیرند.

معاون بورس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: توزیع معرفی‌نامه ارز دانشجویی از 31 خرداد ماه در موسسات مشخص شده در شهرستان ارومیه، اهواز، اصفهان، تبریز، رشت، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه و مشهد و هفت موسسه در سطح تهران آغاز و به مدت پنج روز کاری ادامه خواهد داشت.

آمار دانشجویان ایرانی اعزام با هزینه شخصی در دانشگاه های خارجی

مسلمی نایینی، آمار دانشجویان ایرانی اعزام با هزینه شخصی که در سامانه اینترنتی نشا ثبت نام کرده‌اند را 56 هزار و 296 نفر عنوان کرد و گفت: کشور مالزی با 9 هزار و 77 نفر، آمریکا با هفت هزار و 830 نفر، کانادا با پنج هزار و 796 نفر، آلمان با سه هزار و 356 نفر، انگلستان با سه هزار و 152 نفر، ترکیه با سه هزار و 60 نفر، ایتالیا با سه هزار و 9 نفر، هند با دو هزار و 650 نفر، استرالیا با دو هزار و 469 نفر به ترتیب بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی اعزام با هزینه شخصی که عضو سامانه نشا شده‌اند را دارا هستند.

به گفته وی، تعداد یکهزار و 822 نفر از دانشجویان ایرانی اعزام با هزینه شخصی نیز از سوئد، یکهزار و 532 نفر از قبرس، یکهزار و 314 نفر از فرانسه، یکهزار و 103 نفر از تاجیکستان، 965 نفر از اتریش، 952 نفر از آذربایجان و 932 نفر از کشور ارمنستان در سامانه نشا ثبت نام کرده‌اند.

بر طبق این گزارش، دانشجویان ایرانی که با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی سفر می‌کنند برای دریافت معرفی‌نامه ارز تحصیلی لازم است در سامانه نشا ثبت‌نام کنند.

کد خبر 219726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز