همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که حدود 700 نظامی آمریکایی که در رزمایش نظامی "شیر آماده" در اردن حضور داشتند، در خاک این کشور باقی خواهند ماند.

obama

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به جان بوئنر، رئیس رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که تصمیم دارد حدود 700 نظامی را که در رزمایش اردن حضور داشتند تا زمانی که اوضاع امنیتی این کشور بهبود یابد، در خاک اردن باقی بگذارد.

اظهارات اوباما پس از آن ایراد شد که واشنگتن پیشتر تصمیم گرفته بود موشک‌های پاتریوت و هواپیماهای جنگی‌ خود را به درخواست اردن در خاک این کشور مستقر کند.

اوباما همچنین در نامه‌اش به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت، این گردان که در مانور "شیر آماده حمله" حضور داشته و در اردن باقی خواهد ماند، سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت، هواپیمای جنگنده و تجهیزات نظامی لازم را به همراه دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گزارش داد، تعداد کل نیروهای آمریکایی در اردن بالغ بر هزار تن است. این در حالی است که 250 سرباز آمریکایی دیگر از ماه‌های گذشته در این کشور حضور دارند.

این مسئول آمریکایی ادامه داد، یگان نظامی دیگری از آمریکا برای انجام آموزش‌های نظامی در خاک اردن حضور دارد اما در خصوص جزئیات بیشتر این امر توضیحی نداد.

پیشتر نیز مشعل الزبن، فرمانده ارتش اردن تاکید کرده بود که کشورش از نیروهای زمینی و هوایی آمریکا خواسته تا به همراه تجهیزاتشان پس از پایان مانور شیر آماده حمله در اردن باقی بمانند.

وی گفت: تا زمانی که ما به این نیروها نیاز داشته باشیم در خاک اردن باقی خواهند ماند چرا که منافع، امنیت و ثبات اردن از هرچیز دیگری مهمتر است.

الزبن در ادامه هرگونه ارتباط میان رزمایش شیر آماده با اوضاع سوریه را تکذیب کرد. چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در آوریل گذشته فاش کرده بود که 150 نظامی آمریکایی از سال گذشته در اردن حضور دارند و احتمال دارد تعداد این سربازها به بیش از 200 تن افزایش یابد.

کد خبر 219899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز