پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره هر گونه تجهیز نظامی شبه نظامیان در سوریه هشدار داده و گفته است که خطر این اقدام بسیار زیاد است.

به گزارش پرس تی وی، صدر اعظم آلمان روز پنج شنبه (۶ تیر) در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت: «به نظر من، تهدید (تجهیز تسلیحاتی شبه نظامیان در سوریه) نامعلوم و بی حساب است.»

مرکل پیش تر خاطر نشان کرده بود که برلین هرگز تسلیحات نظامی برای شبه نظامیان در سوریه ارسال نخواهد کرد. وی گفته بود: «آلمان تحت هیچ شرایطی تسلیحات نظامی به سوریه، کشوری که در جنگ داخلی به سر می‌برد، ارسال نخواهد کرد و کاری ندارد که دیگر کشورها چگونه با تحریم تسلیحاتی این کشور برخورد خواهند کرد.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که اتحادیه اروپا به ویژه کشورهای فرانسه و انگلیس اصرار دارند تا تحریم های تسلیحاتی این اتحادیه علیه شبه نظامیان در سوریه برداشته شود تا روند ارسال تسلیحات برای گروه های مسلح در این کشور عربی تسهیل شود.

همچنین، روزنامه وال استریت ژورنال در تاریخ ۲۶ ژوئن گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی امریکا، سیا، روند ارسال تسلیحات نظامی به اردن به منظور تسلیح شبه نظامیانی که با دولت سوریه مبارزه می‌کنند، آغاز کرده است.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی ‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌ های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

دمشق می‌گوید غرب و متحدانش در منطقه از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ترکیه در ماه آوریل هشدار داد اگر شورشیانی که با دولت دمشق می‌جنگند قدرت را در این کشور به دست بگیرند می‌توانند برای چند دهه کل منطقه خاورمیانه را به بی‌ثباتی بکشانند.

کد خبر 220647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز