همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران گام نخست خود در جام جهانی را محکم برداشت و برابر آرژانتین به پیروزی رسید.

u19

ایسنا نوشت: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در نخستین گامش از رقابت‌های جام جهانی به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه 84 بر 73 حریف قدرتمندش را مغلوب کرد و شگفتی ساز شد. شاگردان مهران حاتمی در حالی تیم چهار جهان را از پیش رو برداشتند که در سراسر این مسابقه از حریف خود برتر بودند.

تیم ملی ایران بازی را با سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان، صالح فروتن و محمد یوسف‌وند آغاز کرد. نخستین امتیاز را نیز وحید دلیرزهان بدست آورد. ایران در کوارتر نخست در دفاع عملکرد خوبی داشت و در حمله نیز با شوت‌های سه امتیازی دلیرزهان و یخچالی حریف را تسلیم برنامه‌هایش کرد. ریباندهای خوب یوسف‌وند نیز در زیر سبد کار آرژانتینی‌ها را دشوار کرد. در نهایت تیم ملی ایران در کوارتر نخست 22 بر 13 حریفش را مغلوب کرد.

u19

آرژانتین در کوارتر دوم بازی را بهتر آغاز کرد و توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد. امتیاز‌های سه امتیازی "پدرو بارال" گارد راس و ریباندهای "گونزالو تورس" فوروارد آرژانتین به دفاع ملی پوشان ایران ضربه زد. آرژانتین در این کوارتر هرچه زد وارد سبد شد و در نهایت نیز کوارتر دوم را 21 بر 18 به سود به پایان رساند. با این حال تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در نیمه نخست با نتیجه 40 بر 34 به پیروزی رسید.

u19

نیمه دوم مسابقه با پرتاب سه امتیازی موفق بهنام یخچالی آغاز شد تا همان ابتدای کوارتر سوم فاصله به عدد 9 برسد. سه دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که ایران امتیازهای خود را به 50 رساند در حالی که آرژانتین هنوز امتیازی بدست نیاورده بود. تیم ملی ایران در کوارتر سوم توپ و میدان را در اختیار داشت و با نتیجه 29 بر 10 به پیروزی رسید.

جوانان ایران در کوارتر چهارم نیز از حریف نامدارشان برتر بودند اما در میانه کوارتر چهارم آرژانتین با تمرکز بر دفاع توپ و میدان را از ایران گرفت و امتیازآوری کرد. آرژانتین با استفاده از پرتاب‌های سه امتیازی و ریباندهای حمله‌ای اجازه نمی داد ایران کاری از پیش ببرد و فاصله امتیازی را به سود خود کاهش می داد. در دقایق پایانی این کوارتر بود حاتمی سیستم دفاعی تیمش را تغییر داد که این شرایط جواب داد و ایران با اینکه در کوارتر چهارم 29 بر 15 مغلوب شد اما در نهایت با نتیجه 84 بر 73 تیم چهارم جهان را مغلوب کرد.

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در دومین بازی خود امشب به مصاف لیتوانی می‌رود.

کد خبر 220696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز