همشهری آنلاین: پلیس برزیل در ادامه ناآرامی‌های برزیل که از حدود یک ماه پیش آغاز شده ۹۰ نفر را پیش از برگزاری مسابقه اسپانیا و ایتالیا دستگیر کرد.

برزیل

به گزارش فارس، تظاهرات‌های برزیل به زد و خوردهای تازه‌ای بین معترضان و پلیس این کشور منجر شده است.

بنا به گزارش رسانه دولتی بی‌بی‌سی، چند ساعت قبل از برگزاری مسابقه فوتبال اسپانیا و ایتالیا از مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها حدود 90 نفر در شهر «فورتالزا» در شمال شرق این کشور دستگیر شدند.

موج تظاهرات در کشور برزیل از حدود یک ماه پیش در شهر سان پائولو، در اعتراض به افزایش 10 درصدی نرخ حمل و نقل عمومی آغاز و به شهرهای دیگر این کشور تسری یافت.

ناآرامی‌های برزیل در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

پنجشنبه هفته گذشته بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات اعتراضی در سراسر برزیل شرکت کردند و نارضایتی خود را از کیفیت نامناسب خدمات دولتی ابراز داشتند.

در روزهای اول پس از آغاز راهپیمایی‌های اعتراضی در برزیل، دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل از تظاهرکنندگان ستایش به عمل آورد و گفت که از اینکه تعداد بسیاری از مردم کشورش برای احقاق حق خود مبارزه می‌کنند، احساس غرور می‌کند و وعده داد که دولت به خواست مردم عمل خواهد کرد.

با ادامه تظاهرات، وی کوشیده است از این اظهارات فاصله بگیرد.

تظاهرات اعتراضی در حالی ادامه دارد که دولت برزیل، در یک عقب نشینی آشکار چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که قیمت بلیت اتوبوس شهری را در سائوپائولو و ریودوژانیرو افزایش نمی‌دهند.

در ادامه تظاهرات، فساد در تشکیلات دولتی و هزینه بالای برگزاری جام جهانی سال 2014 و المپیک سال 2016 نیز به عنوان دیگر عوامل نارضایتی‌ معترضان مطرح شده است.

منتقدان می‌گویند دولت می‌توانست منابع مالی صرف‌شده در این طرح‌ها را در بخش‌های بهداشت و آموزش سرمایه‌گذاری کند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داده تا کنون 5 نفر در ناآرامی‌های برزیل جان باخته‌اند.

کد خبر 220720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز