گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: کاهش نسبی نرخ ارز و انتظارات روانی مصرف‌کنندگان برای کاهش قیمت کالاهای مصرفی و محصولات صنعتی موجب کاهش قیمت گوشی تلفن همراه، قطعات رایانه و لپ‌تاپ و تبلت و تشدید رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی شده است.

تلفن همراه

 رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه نیز از کاهش 5 تا 20درصدی قیمت این محصولات خبرداد و گفت: فضای کسب و کار در این بخش رو به بهبود است و شواهد از بازگشت آرامش به این بازار حکایت دارد.ابراهیم درستی ثبات نرخ ارز و جو روانی مثبت بازار را ازجمله دلایل کاهش قیمت گوشی‌های موبایل عنوان کرد و به مهر گفت: تا پیش از این و به‌دلیل اینکه توزیع‌کنندگان و فروشندگان منتظر افزایش نرخ ارز و دلار بودند جو حاکم بر این بازار، باعث افزایش کاذب قیمت‌های کالاهای دیجیتال همچون موبایل شده بود اما اکنون کاهش قیمت انواع گوشی موبایل را شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌شود که جهش قیمت‌ها روزبه‌روز تغییر کرده و با تقویت ارزش ریال، واقعی‌ترشدن قیمت این کالاها را شاهد باشیم.

بررسی قیمت خرده‌فروشی انواع قطعات رایانه، تبلت و لپ‌تاپ نیز حاکی از تندتر شدن آهنگ کاهش قیمت‌ها در بازار این محصولات است. همچنین قیمت انواع تبلت و لپ‌تاپ که پیش از این کاهش حداقل 10درصدی را شاهد بوده، بازهم سیر نزولی به‌خود گرفته است. بررسی قیمت خرده‌فروشی برخی انواع تبلت و لپ‌تاپ در بازار حاکی از کاهش 20 تا حدود 100هزار تومانی قیمت‌ها به‌ویژه در محصولاتی است که به‌دلیل فناوری بالاتر از قیمت بیشتری در بازار برخوردار بوده‌اند.

کد خبر 221104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز