مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر راه‌آهن پاکستان از مسئولان متروی تهران برای احداث خطوط مترو در این کشور درخواست کمک و همکاری کرد.

شیخ رشید در این بازدید با هیأت همراه از بخشی از خط یک متروی تهران، حدفاصل ایستگاه میرداماد تا دروازه دولت و بخشی از خط چهار و پست برق شهید بهشتی دیدن کرد.

مهندس هاشمی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) در خصوص سهم مترو در سفرهای درونشهری گفت: هم اکنون حدود یک میلیون و 200 هزار مورد از سفرهای پایتخت با مترو انجام می‌شود و این در حالیست که اگر تعداد قطارها افزایش یابد، ظرفیت مسافربری آن نیز به دو برابر می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی تأکید کرد: در صورت اجرای کامل برنامه‌های مترو، کلانشهر تهران و حومه دارای حدود 400 کیلومتر خطوط مترو با 250 ایستگاه می‌شود که با احتساب جمعیت، سهم این شرکت در سفرهای درونشهری به 45 درصد می‌رسد.

شیخ رشید، وزیر راه‌آهن کشور پاکستان نیز در این بازدید وضعیت متروی تهران را بسیارعالی توصیف و بیان کرد: تا امروز که موفق به بازدید از متروی تهران شدم، هیچگاه تصور نمی‌کردم که شهر تهران در زمینه مترو به چنین پیشرفت چشمگیری رسیده باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت همکاریهای راه‌آهن پاکستان و متروی تهران، از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای ساخت متروی پاکستان درخواست کمک و همکاری کرد.

کد خبر 22160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز