همشهری آنلاین: دانشمندان کشورمان در سال 2013 تاکنون با تولید 17 هزار و 955 مقاله ISI در جایگاه اول تولید علم غرب آسیا و رتبه پانزدهم تولید علم جهان قرار دارند.

isi

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC گفت: پس از ایران ترکیه با تولید 15 هزار و 506 مقاله در جایگاه بعدی قرار گرفته است. به گفته این مسئول پایگاه علم سنجی نتایج استنادسازی تولیدات علمی سال 2012 نشان داد که ایران با تولید نزدیک به 28هزار مقاله ISI در جایگاه نخست رشد علمی و جایگاه شانزدهم تولید علم جهان قرار دارد.

وی از استناد سازی 37 هزار و 237 مقاله دانشمندان و محققان کشورمان در سال 1391 در پایگاه استنادی اسکاپوس خبر داد و افزود: در همین سال 24 هزار و 147 مقاله هم از تولیدات علمی دانشمندان و محققان کشورمان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام استناد سازی شده است.

مهراد از اعلام رتبه بندی دانشگاههای کشور در 15 تیر خبر داد و افزود: این رتبه بندی در پایگاه اطلاع رسانی اعلام می شود.
وی یادآور شد: ISC از سال 89 تاکنون دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و پژوهشکده های علمی کشور را رتبه‌بندی می‌کند و به ‌رغم تازه‌بودن این سیستم هر سال به تعداد دانشگاه‌های شرکت کننده در رتبه بندی ISC افزوده می‌شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامISC افزود: رتبه‌بندی این سازمان در سال 91 بر اساس روش‌شناسی سال‌های قبل انجام شد اما در شکل مراکز تحقیقاتی کشور رده ‌بندی شده است که در آن دانشگاه‌های هنر، صنعتی، پزشکی و پژوهشگاه‌ها به تفکیک رتبه‌بندی شده اند.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 12 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند که شامل 9.2 درصد مقطع کارشناسی ارشد و سه درصد را دکترای حرفه‌ای و تخصصی تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: 70 هزار عضو هیئت علمی به همراه دانشجویان موتور محرکه پیشرفت تولید علم کشور محسوب می‌شوند.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام پس از ISI آمریکا و اسکوپوس هلند سومین پایگاه استنادی وعلم سنجی دنیاست که با مرکزیت شیراز برای علم سنجی تولیدات علمی جهان اسلام فعالیت می‌کند.

کد خبر 221815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز