همشهری آنلاین: یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن توضیح در خصوص طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان تاکید کرد که این طرح امتیازات خاصی برای نمایندگان ندارد و نمایندگان بعد از اتمام دوره نمایندگی‌شان تنها می‌توانند از امکاناتی مانند حمل سلاح، طرح ترافیک و پاویون استفاده کنند.

ایسنا نوشت: احمد بخشایش در توضیح جزییات طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان گفت: این طرح به نمایندگان بعد از پایان دوره نمایندگی‌شان اجازه می‌دهد از امکاناتی همچون داشتن مجوز حمل سلاح‌،‌ طرح ترافیک و پاویون استفاده کنند؛ البته باید هزینه‌های مالی لازم را خود پرداخت نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر نمایندگان به دلیل استفاده از ماشین مجلس نیازی به استفاده از طرح ترافیک ندارند، هر چند به نمایندگان در دوره چهار ساله فعالیت‌شان طرح ترافیک داده می‌شود؛ طرحی که بعد از اتمام دوره نمایندگی، به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند. این طرح بیشتر بر روی استفاده از طرح ترافیک، بعد از دوره نمایندگی، البته با پیش فرض پرداخت هزینه‌ها از سوی نمایندگان تاکید دارد.

بخشایش در مورد دلیل لحاظ شدن امتیازی همچون داشتن مجوز حمل سلاح برای نمایندگان بعد از پایان دوره نمایندگی‌شان در این طرح گفت: چنین امکاناتی برای وزرای سابق وجود دارد و در حال حاضر تنها نمایندگان چنین امتیازی ندارند؛ مثلا یک قاضی که منشاء اثرات و خیراتی برای کشور بوده، ممکن است به دلیل عملکردش بعد از دوره مسوولیتش به نحوی در معرض تهدید و خطر دشمن قرار گیرد؛ این موضوع برای نمایندگان نیز صدق می‌کنند.

وی در مورد چرایی در نظر گرفتن امکان استفاده از پاویون در این طرح برای نمایندگان بعد از اتمام دوره نمایندگی‌ نیز گفت: چنین امتیازی در تمامی دنیا برای مسوولان لحاظ می‌شود و طبیعتا باید به نمایندگان به اعتبار نماینده بودنشان نیز تعلق گیرد. البته در حال حاضر اکثر نمایندگان از پاویون استفاده نمی‌کنند، چون بیشتر سفرها زمینی است.

این طرح هیچ امیتاز مالی ندارد

بخشایش همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر این طرح در مرحله جمع‌آوری امضا از نمایندگان است بعد از آن به کمیسیون مربوطه ارجاع شده که پس از رسیدگی به صحن علنی برای بررسی و احیانا تصویب نمایندگان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجودی که این طرح امتیاز خاصی برای نمایندگان ندارد ولی بیشتر نمایندگان سابق به دنبال آن هستند تا استفاده از این امکانات برای آن‌ها استمرار یابد؛ طرحی که در آن هیچ‌گونه فواید مالی نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به برخی از انتقادات به نمایندگان امضاکننده این طرح گفت: نباید فکر شود نمایندگان با این طرح به دنبال منافع خود هستند و این تنها اغواگری رسانه‌هاست و بزرگ‌نمایی می‌شود به طور مثال اگر همین خبرنگاران امنیت لازم برای کار  نداشته باشند، نمی‌توانند به کار خبرنگاری بپردازند این موضوع برای نمایندگان هم صادق است.

وی گفت: امکاناتی که در طرح پیش بینی شده امتیاز خاصی برای نمایندگان محسوب نمی‌شود و تنها یک موضوعی دهن پرکن است و باید شان نمایندگان حفظ شود.

مردم به نمایندگان می‌گویند " می‌خورید و می‌برید"

بخشایش با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که برخی رسانه‌ها تنها به دنبال بزرگنمایی هستند تا نمایندگان را برای رای دادن به این طرح در صحن علنی بترسانند؛ گفت: با توجه به اینکه مردم به مسوولان دسترسی ندارند و دسترسی آنها به نمایندگان زیاد است بعضا آنها را تهدید و مورد عتاب قرار می‌دهند و به آنها می‌گویند «می‌خورید و می‌برید»؛ از این حرف‌ها به نمایندگان زیاد گفته می‌شود و به همین دلیل است که ما همواره می‌گوییم نمایندگان شهرستانی خیلی مظلوم هستند؛ در مقابل برخی نمایندگان تهرانی کیف می‌کنند و حتی نمی‌دانند موکلان‌شان چه کسانی هستند.

بخشایش ابراز عقیده کرد: نمایندگان تهرانی تنها در ایام انتخابات در نمازجمعه‌ها لیست پخش می‌کنند و رای می‌آورند و حتی نمی‌داننده موکلان‌شان چه کسانی هستند، این درحالیست که گاه برخی مردم تهران برای پیگیری کارشان به نمایندگان شهرستانی مراجعه می‌کنند.

کد خبر 222161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز