گروه اقتصادی - محمد عدلی: 4روز پس از مصوبه جنجالی هیأت دولت مبنی بر واگذاری اراضی 85هکتاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به صداوسیما، انتقادها از این تصمیم به اوج خود رسیده است.

نمایشگاه

رسانه‌های گروهی و کارشناسان اقتصادی واکنشی جدی به این تصمیم نشان دادند و برخی از نمایندگان مجلس به آن شبهه قانونی وارد کرده‌اند. در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت سرانجام سکوت خود را شکست و روز گذشته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده، به این واگذاری واکنش نشان داد. هرچند هنوز وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

به گزارش همشهری، کاظم اکبرپور روز گذشته در یک نشست خبری تصمیم هیأت دولت در واگذاری اراضی نمایشگاه را خلق الساعه و آنی دانست و آن را غیرقانونی اعلام کرد. او همچنین تهدید کرد که چنانچه این اقدام متوقف نشود، با انتشار نامه‌ای سرگشاده به همراه تمام مدیران این شرکت استعفا خواهد کرد. اکبرپور گفت:

نباید مصالح کشور را به‌خاطر یک معامله سبک سیاسی دستخوش تحول کرد. به گفته اکبرپور، واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی که می‌توان از آن برای بازاریابی فعال و مستمر صادراتی استفاده کرد، براساس تصمیمی نادرست و غیرکارشناسی به نهادی غیرمرتبط با موضوع بازرگانی واگذار شده است. وی ادامه داد:

این واگذاری براساس اصل44 یا رد دیون نبوده است. برپایه اصل44 قانون اساسی باید 20درصد سهام شرکت‌ها در اختیار دولت باشد و از سوی دیگر واگذاری‌ها باید جهت رشد صنعت صورت گیرد و خریداران نیز اهلیت لازم را داشته باشند. در حال حاضر صداوسیما در این زمینه اهلیت ندارد. اکبرپور افزود: این تصمیم یک ضربه مهلک به دولت آینده است چراکه این محل می‌تواند برای ایجاد جنب‌وجوش اقتصادی بسیار مؤثر باشد. تشکیل قطب‌های نمایشگاهی ضرورت اقتصاد است و می‌تواند نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار کشور ایفا کند.

کد خبر 223020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز