گروه شهری: به مناسبت ماه مبارک رمضان جشنواره‌ای در برج میلاد تهران در حال برگزاری است که هدف از برپایی آن فراهم‌کردن زمینه‌های اوقات فراغت سالم و ایجاد پاتوق‌های شبانه خانوادگی در فضایی مفرح، همراه با شادی‌های حلال ویژه ماه مبارک رمضان است.

بنا بر این گزارش، مجموعه برج میلاد با در نظر گرفتن فضاهای ثابت فرهنگی- تفریحی به‌دنبال ایجاد پاتوق‌های شبانه است که شروع آن ازجشنواره رمضان است. به گفته فرزاد هوشیار، مدیرعامل برج میلاد استفاده از اغلب 42 برنامه‌ای که در جشنواره رمضانی برج میلاد تدارک دیده شده، برای شهروندان رایگان است.

در بخش بین‌الملل جشنواره نیز 15کشور حضور دارند. هوشیار در این‌باره از کشورهای لبنان، فلسطین، بنگلادش، تاجیکستان، اندونزی، هلند، بلژیک، بوسنی، نیجریه، اوگاندا و افغانستان نام برد که در این جشنواره با عنوان رمضان میراث مسلمانان جهان گردهم آمده‌اند. وی در توضیح برنامه‌های ورزشی جشنواره رمضان نیز گفت:

بیش از 10غرفه تیر و کمان، تیراندازی با سلاح بادی، تنیس، بدمینتون، فوتبال‌دستی، زوبین، دوچرخه‌سواری، اسکیت و... راه‌اندازی شده است. همچنین در بخش تفریحات و سرگرمی برنامه‌های متنوعی ازجمله کالسکه‌سواری تدارک دیده شده و همزمان بیش از 10قوم عشایری چادرهای خود را بر پا کرده و به معرفی فرهنگ و رسوم غذایی رمضانی خود همچنین آثار هنری نظیر فرش و سایر دستبافت‌های عشایری خواهند پرداخت. هوشیار در ادامه توضیحات خود درباره جشنواره رمضانی از برپایی موسیقی اقوام نام برد که در آن بیش از 6 قوم ایرانی اعم از گیلک‌ها، کردها، آذری‌ها، خراسانی‌ها و گنبدی‌ها به ارائه موسیقی اقوام خواهند پرداخت.

مدیرعامل برج میلاد ضمن اشاره به برپایی اکسپوهای هنری در طبقه دوم تجاری برج میلاد گفت: هر شب به همت خیرین تهرانی 70کودک یتیم در برج میلاد به صرف افطاری پذیرایی خواهند شد. همچنین برج میلاد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان مراسم افطاری ساده را برگزار می‌کند و آمادگی دارد تا در هر شب بیش از 3هزار نفر را با افطاری ساده پذیرایی کند. بنابراین گزارش، برج میلاد همچنین به مناسبت عید سعید فطر ویژه برنامه‌ای درنظر گرفته که در قالب کنسرت موسیقی «عشق من ایران من» خوانندگان بنامی نظیر سالار عقیلی، رضا صادقی و روزبه نعمت‌اللهی به اجرای موسیقی زنده خواهند پرداخت. علاوه بر این، گروه موسیقی سنتی شاهور به مناسبت میلاد امام حسن(ع) در نیمه‌ماه رمضان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

هوشیار با تأکید بر اینکه برنامه‌های برج میلاد خانواده‌محور و برای تمام سنین درنظر گرفته شده و 5غرفه نیز برای سؤالات شهروندان از روحانیون در برج میلاد برپا شده است، گفت: ساعت بازدید عمومی از برج میلاد در ماه رمضان از 18 تا 2بامداد است. دیروز در نشستی که به مناسبت جشنواره ماه مبارک رمضان در برج میلاد برگزار شده بود، همچنین از 2کتاب به نام‌های «میلاد یک رؤیا» و «آسمان نزدیک است» رونمایی شد. کتاب میلاد یک‌رؤیا شامل خاطرات مهندسانی است که در احداث برج میلاد نقش‌آفرینی کردند و کتاب آسمان نزدیک است نیز شامل عکس‌های برج میلاد از زمان ساخت تا حال حاضر است.

کد خبر 223310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز