شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش رسانه‌های داخلی انگلیس حاکیست که با گذشت 13 روز از گسترش موج شدید گرما در مناطق مختلف این کشور، آسفالت جاده‌ها ذوب شده و چندین مورد آتش‌سوزی طبیعی در بوته‌زارها نیز اتفاق افتاده است.

گرما

به گزارش ایسنا، کارشناسان سلامت عمومی انگلیس با بیان اینکه دمای هوا از روز چهارشنبه به اوج رسیده است،‌ اعلام کردند: دست‌ کم 650 نفر در این کشور به دنبال افزایش شدید دمای هوا جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان انگلیسی روز پنج‌شنبه تعداد تلفات گرمای هوا را بیش از 780 تن تخمین زده بودند اما در آمار تازه این تعداد 650 تن اعلام شده است. این در حالی است که دانشکده بهداشت و طب استوایی در لندن در گزارشی شمار تلفات را در 9 روز نخست افزایش دمای هوا در این کشور بین 540 و 760 اعلام کرده است.

همچنین در روزهای اخیر روزانه حدود 21 مورد آتش‌سوزی طبیعی در نواحی مختلف این کشور گزارش شده است.

بر طبق گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سازمان هواشناسی انگلیس به کشاورزان هشدار داده از آنجایی که در چند روز آینده احتمال افت دمای هوا وجود ندارد، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی آنان زیاد است.

کارشناسان دانشکده بهداشت و طب استوایی در لندن می‌گویند: در انگلیس افزایش دمای هوا به بالای 32 درجه سانتی‌گراد در روز و بالای 18 درجه سانتی‌گراد در شب، تهدید جدی برای مردم است. در روز چهارشنبه هفته گذشته دمای هوا در لندن به 32.2 درجه سانتی‌گراد رسید که در سال جاری میلادی (2013) گرم‌ترین روز در این شهر بوده‌ است.

کد خبر 223901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز