همشهری آنلاین: رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی از تصویب نهایی ارتقای این موسسه به پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر وحید چگینی با اشاره به ارائه پیشنهاد تبدیل موسسه ملی اقیانوس‌شناسی به پژوهشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از موافقت اولیه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون دایمی هیأت امنای منطقه‌ یک پژوهشی نیز با این ارتقا موافقت کرد.

رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی اظهار داشت: پس از تصویب در کمیسیون دایمی هیأت امنای منطقه یک پژوهشی این موضوع در شورای گسترش آموزش ‎عالی برای تصمیم نهایی ارجاع داده شد که شورای گسترش نیز موافقت خود را با ارتقای این موسسه به " پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی" اعلام کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل ارتباط نزدیک میان اقیانوس و تغییرات جوی همواره بررسی اقیانوس با بررسی تغییرات جوی نیز همراه بوده است، ادامه داد: از این رو تغییرات اقلیم در جهان موجب تغییراتی در اقیانوس‌ها می‌شود از این رو نیاز بود تا یک پژوهشگاه ملی مسائل جوی و اقیانوسی را به طور توأمان پیگیری کند.

چگینی با اشاره به دستاوردهای این موسسه در حوزه علوم اقیانوسی و جو، خاطر نشان کرد: از این پس پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی، علاوه بر فعالیت در زمینه ‌علوم و فنون دریایی و اقیانوسی در زمینه علوم جوی نیز در کشور فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 223920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز