همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اعلام کرده‌ایم که دولت یمن را مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن می‌شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.

عراقچی

مهرن وشت: سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره ربوده شدن دیپلمات ایرانی در یمن با تأکید بر اینکه به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم، گفت: دکتر صالحی روز گذشته با وزیر امور خارجه یمن در این باره تلفنی صحبت کردند.

وی افزود: کاردار یمن نیز از سوی وزارت خارجه ایران احضار شده است و ما اعلام کردیم که دولت یمن را مسئول حفظ جان این فرد می شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.

عراقچی گفت: بقیه تلاش ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره اخباری مبنی بر دست داشتن القاعده در این مسئله اظهار داشت: خبر تأیید شده ای در این باره نداریم.

عراقچی همچنین درباره کوهنوردان ایرانی گمشده در پاکستان نیز گفت: سفارت خانه های ایران در چین و پاکستان به شدت پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: با هماهنگی هایی که انجام داده‌ایم ، دولت پاکستان یک هلی کوپتر و واحد تجسس را اعزام کرده که تا کنون نتیجه‌ای نداشته است و از افراد محلی استفاده می شود.

عراقچی تصریح کرد: تلاش های لازم با همکاری فدراسیون کوهنوری و سفارتخانه های ما در اسلام آباد و پکن انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سئوال که چه کشورهایی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور اعلام آمادگی کرده اند، گفت: هنوز مشخص نیست و در آینده این مطلب را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 224142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز