پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکنون که شهر بزرگی همانند دیترویت مجبور به اعلام ورشکستگی شده است، احتمالا بسیاری از شهرهای کوچک که با مشکلات مشابه مواجه‌اند اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

پایگاه اینترنتی اکونومی این کرایسس روز پنجشنبه در گزارشی به قلم پیتر کرافورد نوشت: اعلام ورشکستگی یک شهر پیشتر تنها تصوری ناخوشایند به نظر می‌رسید، اما اکنون شهر دیترویت آمریکا این تصور را به حقیقت رسانده است؛ اما مسئله وخیم‌تر این است که احتمال اعلام ورشکستگی از سوی شهرهای بیشتری در آمریکا که از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، وجود دارد.

فروپاشی صنعت خودروسازی قطعا یکی از عواملی بود که شهر دیترویت را به ورشکستگی کشاند، اما مشکلات دیگر اقتصادی و عدم مدیریت صحیح بودجه تقریبا در همه شهرهای آمریکا به چشم می‌خورد.

شاید شهر دیترویت یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا باشد که اعلام ورشکستگی کرده است، اما اولین آنها نیست. در سال 2012 شهرهای استاکتون (Stockton) و سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا اعلام ورشکستگی کردند.

یکی از مسائلی که به شهر دیترویت آسیب رساند امضای توافقنامه‌های تجارت آزاد از سوی دولت آمریکا بود. آمریکا با امضای این توافقنامه‌ها فرصت‌های شغلی داخل کشور را از بین برد و درآمدهای دولت نیز در پی کاهش تولیدات داخلی، کاهش یافت.
شیکاگو نیز با مشکل مشابهی مواجه است. رتبه اعتباری این شهر اخیرا کاهش یافته است.

اکنون که شهر بزرگی همانند دیترویت مجبور به اعلام ورشکستگی شده است، احتمالا بسیاری از شهرهای کوچک که با مشکلات مشابه مواجه‌اند نیز اعلام ورشکستگی خواهند کرد و زمان زیادی نخواهد گذشت تا همه شهرهای آمریکا در مواجهه با مشکلات اقتصادی چاره‌ای جز تسلیم نخواهند یافت.

کد خبر 224584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز