همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه رگبار و رعد و برق طی ۳ روز آینده در ۱۱ استان کشور ، و احتمال سیلاب در شش استان کشور خبر داد.

رعد و برق

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که طی سه روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر، ادامه خواهد داشت و از روز سه شنبه ( 22 مرداد) از ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.

به گفته وی، طی دو روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار اظهار داشت: از دوشنبه تا اواسط هفته آینده آسمان سواحل جنوبی دریای خزر تقریباً آفتابی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا در استان های مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان وزش باد رگبار و رعد و برق تداوم دارد.

وی افزود: امشب در خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش از شدت بیشتری برخوردار بوده لذا در این مناطق آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد و در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق همراه است. بیشینه دمای پایتخت با دو درجه کاهش نسبت به امروز برابر 32 درجه سانتیگراد و کمینه دما مانند امروز معادل 18 درجه سانتیگراد بالای صفرخواهد بود.

کد خبر 226430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز