گروه شهری: در جلسه سه شنبه ۲۲ مرداد شورای شهر مراسم تقدیر از خانواده‌های ۳ کوهنورد گمشده در صعود به قله پرود پیک پاکستان از قله‌های رشته کوه‌های هیمالیا برگزار شد.

شورای شهر

در این جلسه که خانواده‌های آیدین بزرگی، مجتبی جراحی و پویا کیوان (کوهنوردان) شرکت داشتند، احمد مسجدجامعی رئیس کمیته فرهنگی شورا گفت: البته من آرزوی بازگشت این سه عزیز را دارم چون آنها از چهره‌های ماندگار ورزش کشور ما و چهره ملی هستند و پرچم ایران را در یکی از بلندترین ارتفاعات جهان نصب کردند و راهی را گشودند که به نام ایران ثبت خواهد شد.

وی به همین مناسبت پیشنهاد داد که مدیریت شهری فضایی را حداقل در کشورمان برای نامگذاری به نام این بزرگان اختصاص دهد زیرا اخلاق و روحیه این بچه‌ها که حتی حین آسیب‌دیدگی به دیگران کمک‌رسانی کردند، نمونه روحیه ایرانی است و بازتاب جهانی داشت و این 3نفر را به چهره‌های فراملی تبدیل ساخت.

علیرضا دبیر، عضو دیگر شورا نیز در موافقت با پیشنهاد مسجدجامعی گفت: شورا در مورد هادی ساعی و محمد بنا نیز موضع مشابهی داشت و مکانی را به نام این دو نامگذاری کرد. در این‌باره نیز کمیته نامگذاری شورا می‌تواند اقدام کند.

حسابرسی شرکت‌های شهرداری

در جلسه علنی شورای شهر با تصویب اعضا، شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک شهرداری تهران به بخش خصوصی واگذار شدند. البته طبق این مصوبه بخش حاکمیتی این دو شرکت همچنان باقی خواهد ماند و واگذار نخواهد شد. به این ترتیب تمامی سهام شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک شهر تهران به بخش خصوصی واگذار می‌شود و شهرداری باید ظرف مدت 3‌ماه از ثبت منابع حاصله به نام شهرداری، ارزیابی‌های خود را ارائه دهد. همچنین بخش وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی و نظارتی شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک با رویکرد ترافیکی در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران باقی خواهد ماند.

اعتراض به تغییر کاربری زمین فرمانیه بدون اطلاع شورا

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در تذکری نسبت به تغییر کاربری زمین 15هزار مترمربعی در فرمانیه از کاربری خدماتی با تراکم کم به اداری تجاری اعتراض کرد.حمزه شکیب گفت: این زمین ابتدا در طرح تفصیلی کاربری خدمات شهری با تراکم کم داشت اما پس از طرح تفصیلی کاربری آن به تجهیزات شهری تغییر کرد؛ یعنی مشاور این کاربری را از خدمات شهری به تجهیزات شهری تغییر داده است، اما حالا متوجه شده‌ایم که این کاربری بازهم تغییر کرده و تبدیل به کاربری تجاری اداری شده است. وی خواستار اقدام جدی شورا در این‌باره شد زیرا اگر قرار است شهر تهران با این پول‌ها اداره شود قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

در پاسخ به این اظهارات مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نسبت به ارائه این تذکر بدون اعلام قبلی به شورا اعتراض کرد و گفت: من مخالف طرح این تذکر بودم زیرا این مسائل نباید یکطرفه طرح شود و کسی از شهرداری نباشد که پاسخ دهد. علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورا هم گفت: چنین شبهه‌ای در مورد بانک شهر هم وجود داشت و قرار بود به جای حرف زدن پیگیر موضوع باشیم، بهتر است در مورد این موضوع هم به جای صحبت پیگیری شود.

کد خبر 226908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز