همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: مذاکره هسته‌ای بسیار "ظریف" و "حساس" است و حتما نیازمند فردی است که تبحر در امور مربوط به مذاکره داشته باشد و شناخت خوبی از ظرایف موضوع هسته‌ای ایران و سوابق مسائل داشته باشد.

تسنیم نوشت: علاءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزینه‌های مطرح برای تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی گفت: با وجود اینکه روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه وزرای جدید و قدیم وزارت امور خارجه حضور داشتم اما فرصت نکردم‌که در این زمینه با رئیس جمهور صحبت کنم لذا هنوز اطلاعی از تصمیم نهایی آقای روحانی برای این پست مهم ندارم.

وی با بیان اینکه در گذشته محمد فروزنده به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح بوده و اخیرا نیز آقای محمد شریعتمداری به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده افزود: فردی باید به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شود که توانمندی و دانش کار امنیتی، نظامی و سیاسی را داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هنوز اطلاع دقیقی از تصمیم رئیس‌جمهور نداریم.

بروجردی در خصوص احتمال ارجاع پرونده هسته‌ای ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه اظهار داشت: این موضوع بستگی به این دارد‌ که چه فردی در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت را به عهده می‌گیرد.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، مذاکره هسته‌ای بسیار "ظریف" و "حساس" است و حتما نیازمند فردی است که تبحر در امور مربوط به مذاکره داشته باشد و شناخت خوبی از ظرایف موضوع هسته‌ای ایران و سوابق مسائل داشته باشد و این نکته قطعا در منافع ملی ما حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: توانمندی‌های محمد جواد ظریف برای مذاکره بسیار بالا است و شناخت خوبی از موضوع هسته‌ای ایران با توجه به سوابقش در عرصه بین الملل دارد، اما این که چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، باید ببینیم رئیس جمهور در نهایت چه خواهد‌کرد و مهم تر از آن تایید مقام معظم رهبری است تا این کار شکل بگیرد.

بروجردی با اشاره به موضع ایران در قبال تحولات مصر گفت: محمد جواد ظریف از ابتدای تصدی پست وزارت امور خارجه تحرکات خوبی را در رابطه با تحولات مصر آغاز‌کرده و با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزیر امور خارجه ترکیه و دبیر کل سازمان ملل گفت‌وگوهایی را انجام داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نظاره‌گر بی‌تفاوتی در تحولات تاسف بار مصر و کشتار مردم بی گناه باشد و حتما مهم‌ترین رسالت همه کشورها به ویژه جمهوری اسلامی تحرک جدی برای گذاشتن نقطه پایانی بر این حوادث است.

بروجردی تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی مانند همیشه مرده متحرکی بیشتر نیست و جای امیدواری نسبت به آنها وجود ندارد که حداقل یک فراخوان سریع بگذارند و طی 48 ساعت اجلاس فوق العاده کشورهای حوزه سازمان همکاری های اسلامی را تشکیل بدهند و این حداقل وظیفه این سازمان است، اما متاسفانه به دلیل نفوذ کشورهایی مانند عربستان در این سازمان، آنها به جای یک هویت مستقل بیشتر دنباله رو سیاست های عربستان هستند.

کد خبر 227453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز