مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در ملل مختلف مثل ایران باستان، قوم یهود و هند قبل از اسلام، حجاب وجود داشته، اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته و بوسیله اسلام در عرب پیدا شده است و همچنین حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما بوده حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می‌شده‌اند.

حجاب

به گزارش خبرگزاری مهر، بدون شک در عصر ما که بعضی آن را عصر آزادی جنسی گذارده‌اند و برخی بی بند و باری را جزئی از آزادی می‌دانند سخن از حجاب گفتن برای برخی ناخوشاید است. ولی مفاسد بی حساب و مشکلات و گرفتاری‌های روزافزونی که از این آزادی‌های بی قید و شرط بوجود آمده سبب شده که تدریجا گوش شنوایی برای این سخن پیدا شود.

اسلام می‌گوید کامیابی های جنسی اعم از آمیزش و لذت گیری‌های سمعی و بصری و لمسی مخصوص به همسران است و غیر از آن گناه و مایه آلودگی و ناپاکی جامعه می باشد که فلسفه حجاب چیز مکتوم پنهانی نیست، زیرا برهنگی زنان، پیامدهایی همچون آرایش و عشوه گری و امثال آن همراه دارد و مردان مخصوصا جوانان را در حال تحریک دائم قرار می‌دهد، از این رو اسلام تشویق به ازدواج می نماید.

آمارهای قطعی و مستند نشان می‌دهد که با افزایش برهنگی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا به طور مداوم بالا رفته است. در محیطی که حجاب است دو همسر تعلق به یکدیگر دارند و احساساتشان و عشق و عواطف‌شان مخصوص یکدیگر است. ولی در بازار آزاد برهنگی که عملا زنان به صورت کالای مشترکی در آمده اند دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی نمی تواند داشته باشد و خانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می‌شوند.

گسترش دامنه فحشاء و افزایش فرزندان نامشروع از دردناک ترین پیامدهای بی حجابی است. حدود پوشش زنان و مردان به ویژگی های جسمانی آنها مربوط می شود. جاذبه های شدید جنسی بدن زن و موهای او که از جمله زیبایی های وی به شمار می روند اقتضا دارد که پوشش کامل خود را رعایت کند.

هر عقل سلیم آنچه را که برای انسان مایه کرامت و حفظ از انحرافات و بیهودگی ها و پوچی ها است موجب استواری انسان می داند و آنچه را که باعث فساد اخلاقی و پیامدهای شوم برهنگی می شود آن را مذموم و ناپسند می داند.

عقل چون چراغی تابان است که زشتی ها و نیک ها را نشان می دهد و عوامل خوشبختی و بدبختی را مشخص می کند. وقتی به فلسفه حجاب می نگریم، می بینیم حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی باعث انحطاط و پیامدهای شوم می گردد.

خصلت "حیا" یکی از شعبه های عقل است وجود حیا در انسان، او را به سوی حفظ پوشش و عفت دعوت می کند و برعکس بی حیایی و بی حجابی که از شعبه های جهل است انسان را به برهنگی و بی عفتی و زیست عروسکی فرا می خواند.

فواید و آثار پوشش برای زنان

- پوشش ، زن را برای همسرش بیمه می‌کند و او را برای بیگانگان شجره ممنوعه می‌سازد.
- پوشش مرز خودی و منطقه ممنوعه، جهت بیگانه است.
- پوشش سپری در مقابل رهزنان عفاف است و موجب کمانه کردن تیر زهرآگین چشم ناپاکان می‌شود.
- پوشش اعلام عشق انحصاری است و بیانگر ارزش گرانبهایی است که چون طلا در پوشش پیچیده است.

قرآن مجید حجاب را عامل طهارت قلب و روح معرفی می‌کند و چنین می فرماید: و هرگاه از زنان پیامبر متاعی را می‌خواهید، پس آن را از پس پرده بخواهید این کار برای طهارت و پاکی قلوب شما و ایشان بهتر است.

حجاب، لباس حضور نزد پرورگار است. خداوند حجاب را برای زن واجب نموده تا این امر درونی با حفاظ بیرونی محفوظ گردد و زن برای انجام وظائف طبیعی و اجتماعی خود مهیا شود. به همین جهت آنگاه که زن در پیشگاه معبودش حاضر می گردد و به نماز می ایستد تا با خدایش سخن بگوید می بایست حجاب را به طور کامل رعایت نماید تا نماز و نیایشش صحیح بوده و مقبول قرار گیرد.

کد خبر 227755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز