همشهری‌آنلاین: مراسم رونمایی از مجموعه ۲۶ جلدی کتاب‌های سومین دوره کارگاه قصه و شعر شهروندی مؤسسه نشر شهر برگزار شد.

مراسم رونمایی از مجموعه ۲۶ جلدی کتاب‌های سومین دوره کارگاه قصه و شعر شهروندی مؤسسه نشر شهر

به گزارش روابط عمومی نشرشهر، این مراسم با حضور امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل مؤسسه نشر شهر، مصطفی رحماندوست نویسنده و مدیر این کارگاه‌ها، نویسندگان و تصویر‌گران آثار و نیز جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در عصر روز دوشنبه 28 مردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، دکتر امیر مسعود شهرام نیا مدیر عامل موسسه نشر شهر ضمن تشکر از نویسندگان و تصویرگران بیان کردند که این مجموعه کتاب‌ها حاصل سومین دوره کارگاه قصه و شعر شهروندی می باشند که سال گذشته برگزار شده است.

وی اضافه کرد مؤسسه نشر شهر از زمان تأسیس خود، تمرکز خود را در تولید کتب و محصولات فرهنگی با موضوعات فرهنگ شهری و شهروندی قرار داده است و نمایشگاه‌های مختلفی را نیز در همین راستا در حوزه کودک و نوجوان نیز تاکنون سه دوره کارگاه تولید کتاب و محصولات فرهنگی با حضور برجسته ترین شعرا، نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان با همت نشر شهر برگزار شده است که انتشار بیش از یکصد عنوان کتاب با موضوعات متنوع شهروندی و ارایه آموزش فرهنگ شهرنشینی به کودکان دستاورد این کارگا‌ه‌ها است.

مجموعه حاضر حاصل سومین دوره کارگاه های مزبور بوده است که به تولید 26 عنوان کتاب شعر و قصه منجر شده است. مدیرعامل مؤسسه نشر شهر همچنین از همه نویسندگانی که در حوزه های مختلف با موضوع‌ فرهنگ، هنر و ادبیات شهر و شهروندی کتاب می‌نویسند برای ارائه آثار خود جهت انتشار توسط این مؤسسه دعوت نمود.

مراسم رونمایی از مجموعه ۲۶ جلدی کتاب‌های سومین دوره کارگاه قصه و شعر شهروندی مؤسسه نشر شهر

در ادامه مراسم، مصطفی رحماندوست سرپرست کارگاه‌های قصه و شعر بیان کرد که به این دلیل سرپرستی دوره سوم کارگاه شعر و قصه را قبول کردم که تهران روستای بزرگی است یعنی همه ما ساکنان شهر تهران هستیم اما شهروند به معنای متمدن کلمه نیستیم.

یکی دیگر از دلایل بنده از قبول این مسئولیت، مسئله درون‌گروهی بوده است. وی ادامه داد که که دوست دارد همانند رولد دال نویسنده انگلیسی که تحولی در آموزش و پرورش کشورش ایجاد کرد، به نظام آموزشی کشورش خدمت کند.

وی در آخر افزود که مجموعه شعر هایی که در این مجموعه کتاب‌ها منتشر شده است قابلیت تبدیل به ترانه را دارند و نشر شهر و شهرداری تهران می‌تواند آن‌ها را به صدا و سیما ارائه دهد.

آخرین سخنران این مراسم امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به دیدار شاعران با مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبر انقلاب معتقد بودند که در حوزه ادبیات کودک کم کار شده است و از ما خواستند که درباره این حوزه بیشتر فعالیت کنیم و اگر جلسه‌ای در این راستا سال آینده با ایشان برگزار شد کارهای جدی در این حوزه را به ایشان گزارش دهیم.

خوراکیان با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های خود را در حوزه کودک و نوجوان در نظر گرفته‌ایم،‌ عنوان کرد: از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران باید استفاده شود و نباید ایده‌ها تنها در طرح باقی بماند بلکه باید اجرایی شود.

در پایان این مراسم از نویسندگان و تصویرگران آثار با اهدای هدایایی قدردانی گردید.

نویسندگان مجموعه: مصطفی رحماندوست، اسد الله شعبانی،جعفر ابراهیمی شاهد محمدرضا شمس، ناصرکشاورز، فریدون سراج و خانم ها لاله جعفری، زهرا موسوی، طاهره ایبد،زهره پریرخ، مریم هاشم‌پور می‌باشند.

تصویرگران مجموعه: علی هاشمی شهرکی محمد حسین توکلی مجتبی عصیانی، علیرضا جلالی فر و خانم ها ندا عظیمی، رؤیا بیژنی، شیلا خزانه داری،الهام عطایی آذر، نیلوفر برومند، سمیه مقربی،آزاده معزی،پونه اوشیدری، سارا نارستان،ایلگار رحیمی،مهدیه صفایی نیا،میترا عبدالهی می‌باشند.

مجموعه کتاب‌های کارگاه قصه و شعر شهروندی از امروز در کلیه فروشگاه‌های مؤسسه نشر شهر، کتابفروشی‌های معتبر سطح کشور و فروشگاه‌های شهروند جهت استفاده عموم شهروندان عرضه خواهد شد.

کد خبر 227903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز