گروه حوادث: ۹قاتل و سارق مسلح تحت تعقیب دور هم جمع شدند و یکی از مخوف‌ترین باندهای سرقت احشام و محموله کامیون‌ها را تشکیل دادند.

سرهنگ ستار خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبرگفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محموله‌های کامیون‌های پارک شده در جاده و یا کامیون‌های در حال حرکت در استان اصفهان، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد.

وی ادامه داد: تیمی از مأموران اداره عملیات ویژه تحقیقات تخصصی برای شناسایی اعضای باند را شروع کردند و با انجام تحقیقات و بررسی‌های تخصصی توانستند یکی از اعضای این باند را شناسایی کنند. این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی از وی معلوم شد که همدستانش، تبهکاران سابقه‌داری هستند که سوابق متعدد کیفری مثل سرقت مسلحانه، قتل و حمل سلاح در پرونده خود داشته‌اند.

سرهنگ خسروی افزود: اعضای این باند سوار بر خودروهای خود راهی جاده‌های اصلی استان می‌شدند و بعد از شناسایی کامیون‌های حامل بار که راننده‌هایشان برای استراحت در کنار جاده پارک کرده بودند، به آنها حمله می‌کردند و با تهدید اسلحه، کامیون و بارش را به سرقت می‌بردند.

آنها همچنین تحت عناوین و پوشش‌های مختلف، کامیون‌های در حال حرکت را متوقف می‌کردند و با تهدید راننده دست به سرقت می‌زدند. سپس بار کامیون را در مخفیگاهشان تخلیه کرده و با رها کردن خودرو در محلی خلوت، متواری می‌شدند. وی با اشاره به اینکه اعضای باند علاوه بر سرقت محموله کامیون‌ها، دست به سرقت احشام نیز می‌زدند، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌داد که سرکرده این باند فردی به نام ش- ح با بیش از 7فقره سابقه کیفری ازجمله حمل سلاح و سرقت است که با تشکیل باندی 9نفره، دست به سرقت در سطح استان می‌زند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان با همکاری پلیس آگاهی شهرستان شهرضا، 5نفر از اعضای این باند را شناسایی کردند. متهمان در آخرین اقدام مجرمانه خود 20رأس دام را از شهرستان دهاقان به سرقت بردند که هنگام بازگشت به شهرضا، در محاصره پلیس گرفتار و دستگیر شدند. با دستگیری این افراد، 3عضو دیگر باند نیز در استان فارس و اصفهان به دام پلیس افتادند و به این ترتیب باند سرقتی که اعضای آن را تبهکاران مخوف تشکیل می‌دادند، منهدم شد.

سرهنگ خسروی گفت: از اعضای این باند 3دستگاه خودروی نیسان، پراید و کامیونت و یک قبضه سلاح و مقدار زیادی اجناس سرقتی کشف شد. به‌گفته وی، از آنجایی که احتمال می‌رود سرقت‌های دیگری توسط این باند صورت گرفته باشد، تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد.

کد خبر 228520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز