دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله اشپیگل روز گذشته گزارش داد آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت مخفیانه دفتر مرکزی سازمان ملل متحد در نیویروک را از طریق نفوذ به درون سیستم ویدئو کنفرانس این سازمان کنترل می‌کرده‌است.

اسنودن

براساس گزارش این مجله آلمانی، اسناد ارائه شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهند که علاوه بر سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز از دیگر اهداف جاسوسی NSA بوده‌اند.

براساس این اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا تابستان گذشته از طریق هک کردن کد‌های سیستم ویدئو کنفرانس سازمان ملل، به این سیستم نفوذ کرده‌است. همچنین جاسوسی آمریکا از فعالیت‌های اتحادیه اروپا در نیویورک از پائیز 2012 آغاز شده و این آژانس نقشه‌های ماموریت‌های اتحادیه اروپا و زیرساختارهای تکنیکی آن را زیر نظر داشته‌است.

همچنین اشپیگل اعلام کرده که NSA بیش از 80 سفارت و کنسولگری در سرتاسر جهان را تحت برنامه‌ای به نام سرویس ویژه جمع‌آوری تحت نظر داشته‌است.

در این اسناد همچنین آمده که آژانس امنیت ملی آمریکا طی برنامه جاسوسی‌اش دریافته که چین نیز در تلاش بوده تا همزمان با آمریکا به سیستم ارتباطاتی سازمان ملل متحد نفوذ کند.

کد خبر 228634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز