همشهری آنلاین: مدیر موزه مطبوعات ایران از انجام کارهای نهایی امنیتی و حفاظتی برای ایجاد زمینه بازدید عمومی برای این موزه خبر داد.

موزه

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی نور علیشاهی ایسنا، با بیان اینکه موزه مطبوعات ایران از زمان افتتاح تاکنون بسته نبوده است،‌ اظهار کرد: در این مدت روزنامه‌نگاران‌، دانشجویان و پژوهشگران از این موزه بازدید کرده‌اند اما به دلیل نبود شرایط امنیتی مناسب، امکان بازدید عمومی وجود نداشت.

او با اشاره به اهدای بسیاری از آثار پس از افتتاح موزه مطبوعات‌، بیان کرد: بعد از افتتاح موزه، افرادی به ما مراجعه کردند و روزنامه‌هایی را مربوط به دوران مصدق به ما اهدا کردند.

همچنین اهداکننده دیگری نیز از اطراف شیراز، مجلاتی را که مربوط به دوران مشروطه بود به موزه اهدا کرد که البته نیمی از آنها توسط موش جویده شده بود.

نورعلیشاهی اضافه کرد: پس از افتتاح موزه، مردم از وجود چنین مکانی آگاه شدند و همکاری خوبی را انجام دادند،‌ به ویژه افرادی از خود محله مولوی، روزنامه‌های قدیمی که در خانه نگه‌داری می‌کردند را به موزه دادند.

مدیر موزه مطبوعات ایران با بیان اینکه بخش‌های دیگری به موزه مطبوعات اضافه می‌شود، تصریح کرد: بخشی به نام ویترین بزرگان روزنامه‌نگاری ایران راه‌اندازی خواهد شد که در این بخش کارت ویزیت‌ها و وسایل شخصی این افراد جمع‌آوری و به نمایش گذاشته می‌شود.

او تاکید کرد: تعامل خوب مردم با موزه مطبوعات ایران نشان‌دهنده علاقه مردم به مفهوم رسانه‌های مکتوب است.

کد خبر 229637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز