گروه ادب و هنر: دیروز درحالی حکم حسین انتظامی به‌عنوان معاون مطبوعاتی ارشاد توسط وزیر به امضا رسید که شنیده‌ها حاکی است رایزنی وزیر ارشاد با افراد مختلف برای تصدی معاونت‌ فرهنگی، همچنان ادامه دارد.

کتاب

اما هنوز پس‌لرزه‌های تغییر و تحول در سکان وزارت ارشاد به معاونت فرهنگی این وزارتخانه نرسیده است. البته مجید صحاف، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی ارشاد قبلا تأکید کرده بود که پروسه انتصاب‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت تدریجی خواهد بود و اینطوری نیست که به‌صورت یکجا اعلام شود؛ هروقت وزیر براساس شاخص‌های خود به نتیجه برسد این احکام اعلام خواهد شد. وی هم‌اکنون در حال بررسی وضع موجود می‌باشد و گزارش‌های مدیران موجود را می‌شنود و در نهایت نتیجه مورد نظر را اعلام خواهد کرد.

در حالی که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان حکمی برای معاون فرهنگی صادر نکرده است اما این روزها بازار داغ گمانه‌زنی و بر سر زبان افتادن نام افراد فراوانی برای سپردن مسند معاونت فرهنگی ارشاد ادامه دارد. ادامه داشتن نام‌های مطرح‌شده و از سوی دیگر به درازا کشیدن معرفی فردی در کسوت معاون فرهنگی باعث شده تا رسانه‌ها دست به کار شده و از آنچه این‌روزها می‌شنوند هم سخن بگویند. بر این اساس سیدطه هاشمی، محمود برازش و طاها مرقاتی از جمله افرادی هستند که این روزها نامشان بیشتر مطرح می‌شود. البته بیش از این اللهیاری و وصفی نیز ازسوی رسانه‌ها مطرح شده بودند.

در این میان اما بیش از هر کس نام سید طه هاشمی به گوش می‌رسد. شنیده ها حکایت از آن دارد که سید طه هاشمی نماینده سابق مجلس و مدیر مسئول سابق روزنامه انتخاب در حال حاضر یکی از گزینه های اصلی علی جنتی برای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است. سیدطه هاشمی، مدیرمسئول سایت «انتخاب» در گفت‌وگو با فارس، درباره این گمانه‌زنی‌ها و احتمال معاون یا مشاور و قائم‌مقام‌شدن وزیر ارشاد را تکذیب نکرد و گفت: در مورد بخش‌هایی با بنده صحبت شده اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. وی در توضیح بیشتر و با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف ارشاد کار کرده‌ام، افزود: در بخش‌های مختلف ارشاد کار کرده‌ام و قاعدتا کار تفاوتی ندارد. این فعال فرهنگی در پاسخ به اینکه چه صحبت‌هایی مطرح شده، خاطرنشان کرد: با بنده به‌طور کلی صحبت شده، البته آقای وزیر با افراد بسیاری صحبت کرده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدطه هاشمی، نماینده مجلس در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و معاون کمیسیون فرهنگی مجلس، عضو شورای ممیزی کتاب در قم بین سال‌های 72 تا 76، عضو شورای نظارت بر صدور پروانه فیلم از سال 75، عضو هیأت امنا و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم و... بوده است.

همچنین محمود برازش، برادر علیرضا برازش (مدیرانتشارات امیرکبیر) نیز درباره ارائه برنامه برای معاونت فرهنگی و اینکه آیا از سوی وزیر با شما صحبتی شده، توضیح داد: دوستان به بنده لطف داشته‌اند. وی درباره معاونت فرهنگی عنوان کرد: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که هر فردی در این کشور مسئولیت بپذیرد باید سعی کند بخشی را که تحت مسئولیت دارد از بحران‌ خارج کند. برازش ادامه داد: تأکیدی که وجود دارد اینکه هرجا تخصص خود را می‌طلبد و هر صنف تخصص خود را دارد، اگر فردی غریبه وارد صنف شود مدت طولانی‌ای طول می‌کشد تا صنف و ویژگی‌هایش را بشناسد اما در این برهه وقت آزمون و خطا وجود ندارد. امروز زمانی است که باید سعی کرد از افرادی که تجربه دارند و در صنف هستند کمک گرفته شود. طاها مرقاتی، قائم‌مقام و رئیس مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی که سال‌ها فعالیت در حوزه فرهنگ داشته نیز هرگونه پیشنهاد یا صحبت از سوی وزیر ارشاد را رد کرد و گفت: تا این لحظه در این راستا بحثی مطرح نشده است. به‌رغم همه اینها اهالی قلم همچنان منتظر مشخص کردن سکاندار جدید معاونت فرهنگی ارشاد هستند تا به اینگونه گمانه‌زنی‌ها پایان داده شود.

کد خبر 230667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز