سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه عکسخانه شهر، میزبان نمایشگاهی از آثار غلامرضا نصراصفهانی است که با استفاده از تکنیک بافت فلزات و انتقال آن روی عکس‌های قدیمی دوران قاجار فضایی نقاشی‌ گونه را پدید آورده است.

عکاسی

به گزارش فارس، غلامرضا نصراصفهانی درباره آثار خود که با عنوان «قاب‌ها و خاطره‌ها» در موزه عکسخانه شهر برپاست، توضیح داد: در این نمایشگاه از 23 قطعه عکس مربوط به دوران قاجار استفاده کردم و با استفاده از بافت فلزات و انتقال آن روی این عکس‌ها فضایی نقاش‌گونه را ایجاد کردم.

وی افزود: فلزات به مرور زمان و در اثر شرایط آب و هوایی دچار تغییر و تحولاتی می‌شوند و با رنگ پریدگی و نشانه‌های زنگ زدگی بر پیرامون خود تأثیر می‌گذارند، انسان امروز هم مرتب در حال تغییر و تحول اس و امروزش با فردا متفاوت است و من با استفاده از فلزات و تأثیرات آن سعی در نشان دادن تغییرو تحولات گذر زمان بر انسان امروز داشتم.

نصراصفهانی درباره عکس‌هایی که استفاده کرده است توضیح داد: موضوع این عکس‌های قدیمی دوران قاجار کودکان بود که با تلفیق فلزات، آن را به محدوده هنر جدید نزدیک کردم.

وی درباره چگونگی کارش توضیح داد: عکس‌های این مجموعه متعلق به آرشیو عکسخانه شهر بود که نسخه‌ای از آن در اختیار من قرار گرفت و من با تکنیک فوتومونتاژ حس و حال امروزی به آن‌ها دادم.

در بخشی از متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «اکنون اگر عکس‌ها ناصاف‌اند و گوشه‌هایشان شکسته، اگر دیواره‌هایشان زنگ زده و گاه رخساره‌شان به زمین ساییده یا شره شره سرریز شده، غمگین مباش، آنها به فراموشی تو سرک می‌کشند...».

نصراصفهانی چند سالی است که در زمینه عکاسی هنری فعالیت می‌کند و پرداختن به بافت یکی از ویژگی‌های عکس‌های او محسوب می‌شود.

او در نمایشگاه قبلی خود نیز عکس‌هایی در ژانر مستند- اجتماعی را با متریال کاهگل با اشاره به مفهوم معماری سنتی ایران ارائه کرده بود.

نمایشگاه «قاب‌ها و خاطره‌ها» هشتمین نمایشگاه انفرادی عکس های غلامرضا نصراصفهانی است.

او پیش از این آثارش را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله مراکش،‌ الجزیره و قطر در قالب هفته‌های فرهنگی ایران به نمایش گذاشته است.

غلامرضا نصر اصفهانی دانش‌آموخته‌ انجمن سینمای جوانان ایران است و سال‌ها در عرصه فیلمسازی، گرافیک و عکاسی فعالیت مستمر داشته و برنده جوایزی هم بوده است.

وی از اعضای رسمی انجمن عکاسان، انجمن صنفی طراحان گرافیک و انجمن فرهنگی هنری تصویرگران ایران است.

این نمایشگاه تا 27 مهرماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 و پنجشنبه‌ها 9 تا 13 دایر است.

امکان بازدید از نمایشگاه برای جمعه‌ها و روزهای تعطیل میسر نیست.

موزه عکسخانه شهر در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع است.

کد خبر 231308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز