گروه شهری: شهردار تهران با حضور در جمع بسیجیان، فرهنگ دفاع‌مقدس را نیاز امروز جامعه دانست.

قالیباف

محمدباقر قالیباف در همایش بسیجیان سازمان بسیج شهرداری تهران که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران و با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدت‌ها و رشادت‌های آنان هستیم، گفت: اگر امروز نظام ما همچنان پیش رونده است و کشور ما کشوری با ثبات و با امنیت است و در شرایط سخت امروز منطقه همچنان پیش رونده هستیم، به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های دوران دفاع‌مقدس است.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: باید توجه کنیم که ما به این دلیل که یادی از گذشته و دوران دفاع‌مقدس کنیم دور هم جمع نشده‌ایم بلکه باورمان این است که فرهنگ دفاع‌مقدس نیاز جامعه امروز است و برای توجه به این نیاز گرد هم آمده‌ایم. قالیباف گفت: ما آمده‌ایم یاد آوری کنیم که نیازمند فرهنگ عاشورایی، اسلام عاشورایی، عبادت عاشورایی و شعور عاشورایی هستیم و آمده‌ایم که به این نیاز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ما تنها به عادت عاشورایی و شور عاشورایی نیاز نداریم، عنوان کرد: توجه به جوهره فرهنگ عاشورایی که نهفته در فرهنگ دفاع‌مقدس است و در واقع فرهنگ دفاع‌مقدس که نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است، نیاز امروز جامعه است و توجه به آن مهم است و این ذخیره‌ای بزرگ و گنجی تمام ناشدنی است.

شهردار تهران اظهار کرد: توجه به فرهنگ دفاع‌مقدس نیاز امروز ما را تأمین می‌کند و این فرهنگ همان فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست که باید به آن توجه کنیم و به ما می‌آموزد که چگونه درک اقتضائات زمان خود را به درستی داشته باشیم و پیش ببریم و یادآور این باورهاست. قالیباف افزود:

باید بدانیم فرهنگ دفاع‌مقدس، فرهنگ جنگ نیست بلکه فرهنگ زندگی در همه عرصه‌های مادی و معنوی است و تنها راهی که آینده نظام اسلامی و این کشور را تضمین می‌کند تأسی به همین فرهنگ اصیل اسلامی دوران دفاع‌مقدس است ؛ فرهنگی که تأکید بر آرمان‌گرایی کرده و در آرمان‌ها، مبانی و اصول تغییرناپذیر است. وی اضافه کرد: فرهنگی که با درک اقتضائات واقع بینانه نسبت به شرایط روز جامعه حرکت می‌کند و این را از دوران دفاع‌مقدس یاد گرفتیم، لذا تأکید می‌کنیم که ما گرد هم آمده‌ایم تا به‌خودمان توجه دهیم که فرهنگ دوران دفاع‌مقدس فرهنگ مورد نیاز جامعه امروز ماست و درواقع از این منظر و نگاه به گذشته بنگریم و هر سال هفته دفاع‌مقدس و یاد شهدا را گرامی داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم تا بتوانیم این فرهنگ اصیل جهادی و عاشورایی و کربلایی را در همه شئونات زندگی‌مان پیش ببریم، عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم این فرهنگ را مبتنی بر فرهنگ عاشورایی پیش ببریم.قالیباف در ادامه گفت: امیدواریم در آغاز مدیریت شهری جدید دست به‌دست هم دهیم و با نگاه جدید و تلاش مضاعف کارها را هم درون شهرداری و هم با توجه به شهروندان و کالبد شهر و با توجه به فرهنگ دفاع‌مقدس پیش ببریم و بیش از پیش در خدمت نظام اسلامی باشیم.

شهردار تهران همچنین در حاشیه برپایی گردهمایی پرشور بسیجیان شهرداری تهران به مناسب آغاز هفته دفاع‌مقدس در جمع خبرنگاران، تأکید کرد: فرهنگ دوران دفاع‌مقدس فرهنگ زندگی است، چرا که جنگ بخشی از زندگی ملت‌ها و همه جوامع بوده و خواهد بود. وی در تبیین مشخصه‌های تفکر جهادی در اداره مدیریت شهری، تصریح کرد: فرهنگ جهادی همواره در دستور کاری ما در شهرداری تهران بوده است و همیشه با توجه به این فرهنگ پیش رفته‌ایم؛ اما طبیعتا در دوره سوم مدیریت شهری تهران، حتما مردم شهر تهران وجود یک مدیریت جدید و روشی‌نو در کارهای شهرداری تهران را خواهند دید. شهردار تهران یادآور شد: این حرکت جدید در رسیدگی شهرداری به امور شهروندان، به‌عنوان سازمانی که باید تحول جدی و اساسی در درون آن داشته باشیم، قابل مشاهده خواهد بود.

پروژه طبقاتی صدر در‌ماه جاری افتتاح می‌شود

شهردار تهران در آغاز سال تحصیلی جدید خبر خوشی نیز برای شهروندان داشت. وی ابراز داشت: همانطور که پیش از این به شهروندان وعده داده بودیم، امیدواریم در مهر‌ماه بتوانیم پروژه بزرگ صدر را افتتاح کنیم. محمدباقرقالیباف با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آغاز سال تحصیلی را به همه دانش‌آموزان در مقاطع دبستان و دبیرستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که این افراد نیز شهرداری تهران را در کنار خود حس کنند. البته تا‌کنون کمک‌هایی را در ابعاد مختلف به مدارس داشته‌ایم اما در عین حال با همه وجود در خدمت آموزش و پرورش و خانواده دانش‌آموزان خواهیم بود.

کد خبر 232069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز