ساری - عبدالرحیم دیوسالار: شهریارکنده یکی ازروستاهای شهرستان میاندرود است که در ۲۰کیلومتری ساری، مرکز استان مازندران، واقع شده است.

دردسرهای همسایگی  با فرودگاه بین‌المللی

روستای یادشده در همسایگی فرودگاه دشت‌ناز قرار دارد که همین موضوع دردسرهایی را برای اهالی آن پدید آورده است.یکی از ساکنان روستای شهریارکنده به خبرنگار همشهری می‌گوید: آلودگی ناشی از سروصدای هواپیماهایی که در فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز پرواز می‌کنند، ساکنان این روستا را به‌ستوه آورده است. حبیب‌الله زمانی‌راد می‌افزاید: یکی دیگر از تنگناهای ایجادشده برای مردم این منطقه صادرنشدن مجوز هرگونه ساخت‌وساز در این محدوده که در طرح حریم فرودگاه قراردارد، است که توسعه نیافتگی روستا را موجب شده است.

او اعتقاد دارد که در زمان پروازهای داخلی و خارجی به‌ویژه هنگام موسم حج و پروازهای متعدد هواپیماهای حامل حجاج برای عزیمت به جده و مدینه منوره و بازگشت پس از انجام مناسک حج، خودروهای زیادی برای بدرقه یا پیشواز به این روستا می‌آیند و به‌دلیل سروصدا و ایجاد گردوخاک ناشی از حرکت خودروها، ساکنان محدوده فرودگاه آسایش و آرامش ندارند. عضو شورای اسلامی روستای شهریارکنده نیز به خبرنگار همشهری می‌گوید: هنگام تردد هواپیماها در فرودگاه دشت‌ناز، به‌دلیل سروصدای ایجاد شده، در‌و‌پنجره‌های واحدهای مسکونی این منطقه به‌شدت دچار لرزش می‌شوند و در برخی موارد حتی دیوارهای ساختمان ترک خوردگی پیدا کرده است. غلامعلی علیزاده از مسئولان استان مازندران خواست تا با خرید واحدهای مسکونی از مالکانی که در مجاورت فرودگاه زندگی می‌کنند در رفع این مشکل اقدام کنند. یوسف دلیر، ساکن دیگر این روستا می‌گوید: مهم‌تر از همه اینکه پروازهایی که در نیمه‌های شب انجام می‌شود مانع استراحت اهالی منطقه می‌شود.

 

کد خبر 232102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز