گروه اقتصادی: ۲مقام ارشد بانک مرکزی سیاست‌های این بانک برای رفع گرفتاری‌های فعالان اقتصادی و رونق بخشیدن به تولید را تشریح و تأکید کردند: فهرست بدهکاران بانکی ممنوع‌الخروج شده از کشور به یک‌سوم کاهش یافته و بسته پولی نیز بازنگری می‌شود.

ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به امکان گشایش ال‌سی واردات با 30درصد آورده از تجدید‌نظر در لیست ممنوع‌الخروجی‌های بانکی خبر داد و گفت: در مورد یک‌سوم از مشمولین ممنوع‌الخروج تجدید نظر لازم از سوی بانک مرکزی انجام شده و آنها از لیست ممنوع‌الخروجی‌های نظام بانکی خارج شدند.

وی در ادامه بحث تجدید نظر در لیست خروجی‌های بانکی تأکید کرد: درصورتی که بانک‌های مربوطه مستندات لازم را ارائه ندهند بانک مرکزی از طریق سایر اقدامات دیگر بررسی‌های لازم را برای رفع ممنوع‌الخروجی‌های بانکی به مرحله اجرا می‌گذارد.رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤالی درباره تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی هم تأکید کرد: سیاست فعلی دولت کنترل نرخ تورم است و در حال حاضر بهترین راه برای منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش و کنترل نرخ تورم است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز با بیان اینکه بازنگری در بسته سیاستی نظارتی در دستور کار بانک مرکزی است، ادامه داد: انتشار بسته بانک مرکزی طی سال‌های اخیر موجب شده سیاست پولی از مزیت انعطاف‌پذیر بودن به دور باشد، بنابراین بسته پولی نه‌تنها مورد بازبینی قرار می‌گیرد بلکه حق سیاستگذاری برای نظام بانکی محفوظ است و اگر نیاز به اصلاحات و تغییرات در سیاست پولی باشد به موقع اقدام می‌شود. کمیجانی در مورد میزان مطالبات معوق بانکی هم گفت: در حال حاضر دست بانک‌ها برای اتخاذ تدابیر به‌منظور به روز کرد مطالبات باز است و بنا به تشخیص می‌توانند در قالب بخشنامه‌ها با تسهیلات گیرندگان دارای مطالبات معوق به تفاهم برسند .

کد خبر 232410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز