همشهری آنلاین: مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: سازمان رفاه شهرداری به عنوان دبیرخانه شهر دوستدار سالمند پیش‌نویس اولیه‌ای را در راستای اجرای این لایحه فراهم گرده اما برخی موارد نیازمند اعلام موافقت اعضای شورای شهر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، گلمکانی درباره مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای سالمندان، جانبازان و معلولان در شهر تهران، اظهار داشت: اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران انجام شده است اما به دلیل نیازهای گسترده‌‌ای که در این حوزه وجود دارد اقدمات آنطور که باید دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به تصویب لایحه شهر دوستدار سالمند در شورای دوره سوم شهر تهران، ادامه داد: هدف اصلی از ارائه و تصویب این لایحه این بود که جامعه به این قشر توجه بیشتری داشته باشد و نگاهش معطوف به ارتقای کیفیت زندگی آنها شود. لایحه شهر دوستدار سالمند این تلنگر را می‌زند که همه اقدامات توسعه شهر با محوریت انسان‌ها به ویژه نگاه خاص به جمعیت سالمندی که در آینده بیشتر گریبان‌گیر خواهد شد، باشد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای مناسب‌سازی معابر عمومی شورای شهر در قالب آیین‌نامه‌، دستورالعملی را پیش‌بینی کرده که سازمان رفاه و خدمات اجتماعی به عنوان دبیرخانه شهر دوستدار سالمند پیش‌نویس اولیه را فراهم و به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارائه کرد اما به علت تغییراتی که در تشکیل شورای دوره جدید شهر ایجاد شد برخی موارد هنوز نیازمند اعلام موافقت شورای جدید و کمیسیون مربوطه است.

وی با اظهار امیدورای از اینکه این پیش نویس هرچه زودتر در اختیار کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار گیرد، افزود: اقدامات توسط دستگاه‌های مربوطه در این زمینه به صورت مداوم در حال انجام است در واقع شهر دوستدار سالمند به گونه‌ای ترسیم می‌شود که در زمینه مناسب‌ سازی‌ها، شهر، دوستدار همه سنین باشد یعنی این طور نیست که مناسب سازی ویژه‌ای برای سالمندان رخ دهد.

گلمکانی خاطرنشان کرد: کارهای بسیاری در پیش داریم و هنوز ابتدای راه هستیم اما تعیین چنین مصوبه‌ای اقدامی قابل توجه و به نوعی تلنگر است. قطعا طبق ضوابطی که در لایحه پیش بینی شده درباره همه فعالیت‌های انجام شده به شورای شهر گزارش ارائه خواهد شد.

کد خبر 233140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز