همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و جشنواره گل‌های پائیزی از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌محمد مختاری در نشست خبری درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی اظهارداشت: این نمایشگاه از تاریخ 22 لغایت 26 مهرماه از ساعت 10 صبح تا 21 در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 200 تولیدکننده داخلی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: مانند سالیان گذشته از این جشنواره فصلی نیز استقبال خوبی شده است.

مختاری بیان داشت: مقدر شده است علاوه بر برگزاری نمایشگاه فصلی گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو در پنج پارک بزرگ شهر تهران نیز این گل‌های پائیزی به نمایش گذاشته شود.

وی به کمربند سبز پیرامونی شهر تهران اشاره کرد و گفت: از سال 1365 کمربند سبز شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است و بیش از 40 هزار هکتار در این طرح توسعه داشته و 2000 هکتار نیز هم‌اکنون در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: 123 پارک محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در دستور کار احداث قرار گرفته است و تاکنون بین 50 تا 60 درصد از پارک‌ها پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 2075 پارک محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر تهران احداث شده است، گفت: می‌توان با احداث پارک‌ها سفرهای درون شهری را کاهش داد.

مختاری به سرانه فضای سبز برای هر نفر در شهر تهران اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سرانه فضای سبز در تهران برای هر نفر 15.3 متر است و پیش‌بینی کرده‌ایم در 5 سال آینده این سرانه فضای سبز به 20 متر افزایش خواهد یافت.

وی به ایجاد فضای سبز عمودی اشاره کرد و گفت: فضای سبز عمودی برای بعضی از ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است و هم‌اکنون این طرح را بر روی 300 ساختمان شهرداری تهران اجرایی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا هنوز فضای سبز اتوبان امام علی(ع) تکمیل نشده است، گفت: براساس دستور شهردار تهران هیچ بزرگراهی نباید بدون فضای سبز به بهره‌برداری برسد، در بزرگراه امام علی (ع) نیز ایجاد فضای سبز آن در حال تکمیل است.

در ادامه وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه اشاره کرد و گفت: در 150 پارک آموزش‌هایی درخصوص نحوه کاشت گل و گیاه به مردم داده می‌شود و باغچه‌هایی در حدود 30 تا 40 متر در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا در این فضا به اختیار خود نسبت به کاشت صیفی‌جات و سبزیجات و برداشت آن به صورت رایگان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در هر 300 تا 400 متر یک پارک در شهر تهران اییجاد شده است، گفت: قصد داریم مدیریت پارک‌های محله‌ای را در اختیار خود مردم قرار دهیم و در کار مشارکتی با مردم، آنها نیز در ایجاد فضای سبز محله خود دخیل باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 7 میلیون درخت و 5 میلیون لاله در شهر تهران کاشته شده است، گفت: امسال قصد داریم 10 میلیون لاله در شهر تهران بکاریم و مطمئناً بهار سال 93 بهار زیبایی برای شهروندان تهرانی خواهد بود.

مختاری به راه‌اندازی کاروان‌های گل و گیاه همزمان با آغاز به کار پنجمین نمایشگاه، اظهارداشت: با همکاری راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، کاروان‌های گل‌و گیاه از 22 تا 26 مهر در سطح شهر تهران تردد و از مسیرهای مشخص شده می‌گذرند و هر روز تا ساعت 21 در محل‌های مشخص شده مستقر هستند.

وی به احداث 4 پارک ایمان، آفرینش، دانش و بهشت اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی این پارک‌ها آغاز و رف یک سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به تملک باغات کن اشاره کرد و گفت: تملک باغات کن در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است تا بتوانیم در این راستا از فضای سبز شهری تهران محافظت کنیم.

کد خبر 234084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز