همشهری‌آنلاین: مهدی مهدوی‌کیا می‌گوید فوتبال ایران پیشرفت نمی‌کند چون تبدیل شده به محلی برای دعوای این و آن.

مهدی مهدوی‌کیا که بخشی از هزینه تیم‌ملی نوجوانان در آلمان را تقبل کرد، این کار را فداکاری نمی‌داند و معتقد است تنها عشق به ایران و اینکه او دوست نداشته تیم نوجوانان در جام‌جهانی ضعیف نتیجه بگیرد، او را واداشته که مقدمات حضور تیم‌ملی نوجوانان را در آلمان فراهم کند. گفتگو او با خبرآنلاین در زیر آمده است:

  • ظاهراً شما هزینه چند هزار یورویی اردوی تیم‌ملی نوجوانان در آلمان را متحمل شدید؟

این کار وظیفه است و من هیچ منتی برای کاری که یک وظیفه بوده، ندارم. البته من فقط یک بخش از کار را انجام دادم و دوستان دیگری هم بودند که کمک کردند. دکتر نراقی، حسین هدایتی و محمودرضا فاضلی افرادی بودند که واقعاً کمک کردند تا به لحاظ هزینه مشکلی پیش نیاید و ما موفق شدیم اردوی خوب به همراه چند بازی تدارکاتی بسیار مناسب با تیم‌های مطرح آلمانی را برای تیم‌ملی نوجوانان تدارک ببینیم.

  • علی دوستی که مربی شما بوده، چقدر شما را به انجام کمک مالی‌تان ترغیب کرد؟

علی دوستی مربی تیم‌ملی نوجوانان است و بر گردن من هم به عنوان مربی سابقم خیلی حق دارد اما صرف‌نظر از ارادتی که من به ایشان دارم، دوست داشتم به تیم‌ملی نوجوانان مملکت‌مان که قرار است در جام‌جهانی حضور پیدا کند، کمک کنم تا در مسابقات جهانی زنگ تفریح نشود.

  • بعد از اردوی آلمان چقدر امیدوارید که تیم‌ملی نوجوانان خوب نتیجه بگیرد؟

اردو و بازی‌های خوبی انجام شد و من خیلی به این تیم امیدوارم.

  • والیبال ایران قهرمان آسیا شد و یکی از فوتبالی‌ها گفته فوتبال خیلی از والیبال عقب افتاده؟

زمانی والیبال ما آرزو داشت فقط یک ست از کشورهای قدرتمند آسیایی بگیرد اما حالا می‌بینیم که برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا می‌شود. دلیل این موفقیت هم فقط این است که والیبال از پایه قوی بوده و خوب کار کرده. در حالی که در فوتبال، ما فقط دل‌مان را خوش کرده‌ایم به لیگ برتر و جنجال‌هایی که هرازگاه اتفاق می‌افتد! فوتبال ما سال‌هاست از والیبال و برخی رشته‌های دیگر عقب افتاده است.

  • شما چه پیشنهادی دارید؟

باید ده سال کار ریشه‌ای انجام بدهیم وگرنه فوتبال ما باز هم می‌شود لیگ برتر و تیم‌های اکثراً دولتی یا بدهکار که پیشرفت چندانی هم ندارند. دعوای این و آن و گهگاه جرقه‌ای از موفقیت!

  • در مورد پرسپولیس و حضور این تیم در رده پنجم چه صحبتی دارید؟

من در پرسپولیس نیستم اما همین که پرسپولیس توانسته خودش را بالا نگه دارد و با تیم‌های صدرنشین در رقابت است یعنی موفق بوده و باید امیدوار بود.

  • چرا پرسپولیس خارج از خانه نمی‌برد؟

این یک ایراد است و تیم را از کورس قهرمانی بازمی‌دارد. حتماً کادرفنی و بازیکنان به فکر حل مشکل هستند.

  • در مورد درگیری لفظی بین دایی و مایلی‌کهن که کماکان ادامه دارد، چه نظری دارید؟

من هیچ‌وقت در این مسائل دخالت نمی‌کنم.

  • بازی تیم‌ملی با تایلند!

قطعاً برای تیم‌ملی ما خیلی خوب است که پس از مدت‌ها تشکیل شده و دیدار با تایلند برای هماهنگی ما خیلی مهم است.

  • با این شرایط در جام‌جهانی موفق می‌شویم؟

باید دید تیم‌ملی در چه گروهی قرار می‌گیرد. بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفته شده هم خیلی مهم است؛ اینکه ما چقدر بتوانیم خواسته‌های کروش را برآورده کنیم.

  • برای مربیگری در تیم‌ملی نوجوانان مجاب نشدید؟

من کنار تیم هستم و سعی می‌کنم در بحث روحی، روانی و سایر مسائل تیم‌ملی نوجوانان را کمک کنم اما برای مربیگری مجاب نشدم چون قصد دارم بعد از جام‌جهانی در کلاس مربیگری شرکت کنم و بعد از گرفتن مدارک لازم آن‌وقت روی نیمکت بنشینم. تا زمانی که مدرک نگیرم، روی نیمکت نمی‌نشینم.

  • حرف آخر...

فقط از مردم و هموطنان خوبم می‌خواهم به کمک و تشویق تیم‌ملی نوجوانان بیایند. کسانی که به عنوان آینده‌های فوتبال خیلی به کمک نیازمند هستند.

کد خبر 234252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز