یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

پیشنهاد ساخت فیلم سینمایی‌ای درباره حضرت امام(ره) قدمتی پانزده ساله دارد.

پاییز 71 بود که از طرف موسسه عروج فیلم که وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) است به بهروز افخمی پیشنهاد می‌شود که فیلمنامه‌ای درباره زندگی حضرت امام(ره) بنویسد. و سپس فیلمی در این باره بسازد.

این پیشنهاد همزمان می‌شود با پیشنهاد انجمن سینمای دفاع مقدس و ابراز تمایل آنها برای مشارکت در ساخت فیلمی مربوط به زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با این حال افخمی با ارائه فیلمنامه به عروج‌فیلم حس می‌کند که فعلاً امکان ساخت فیلم نیست:«هر چند خودم هم عجله‌ای نداشتم. به نظرم کار آن‌قدر حساس بود که باید رویش حسابی کار می‌شد.

با این حال تا مرحله انتخاب لوکشین پیش رفتیم، خیلی جاها را گشتیم، تا اینکه بالاخره منطقه‌ای را در شهریار پیدا کردیم و شروع به ساخت ماکت کردیم. اما کار در همان زمان متوقف شد.»

مرحله پیش‌تولید در کار در همان زمان به خاطر مشکلاتی متوقف شد و حضور بهروز افخمی در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی هم باعث شد که افخمی فعلاً کار را نگه دارد. اما بعد از پایان دوره نمایندگی‌اش و با توجه به تغییراتی که در مدیریت عروج‌فیلم شد بلافاصله از سوی مدیریت جدید به افخمی پیشنهاد ادامه کار داده شد و به این ترتیب از پاییز 1383 گروه به طور رسمی کارشان را شروع کردند.

فیلمبرداری در لوکیشنی بود که منزل حضرت امام در خمین در آن درست شده بود که دو برابر اندازه واقعی خانه‌ امام(ره) مساحت و فضا داشت تا دوربین بتواند همه نماها و زوایا را آن‌طوری که خود افخمی در نظر دارد، بگیرد.

در سفری که افخمی به خمین داشت و بازدید دقیق خانه حضرت امام (ره) سعی کرده بود به معماری صد سال پیش وفادار بماند و اتاق خادمین،  نگهبانان که بعد از انقلاب بدان اضافه شده بود را در خانه کودکی امام (ره) حذف کند. و در ضمن خیلی موارد را هم به آن اضافه کند. و از همه مهمتر دکور باید کهنه و قدیمی می‌بود تا به خوبی تداعی صد سال پیش را می‌کرد.

کد خبر 23485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز