گروه حوادث: در جریان ۲ حادثه مرگبار که به فاصله ۴۸ ساعت در ۲ شهر مختلف آمریکا رخ داد، ۲ دانش‌ آموز نوجوان دست به قتل ۲معلم زدند.

حوادث خارجی

نخستین جنایت، سه‌شنبه شب گذشته فاش شد. خانواده یک خانم معلم 24ساله در بوستون وقتی دیدند ساعت‌ها از تعطیلی مدرسه گذشته و وی به خانه برنگشته است و تلفن همراهش را نیز جواب نمی‌دهد با پلیس تماس گرفتند. مأموران راهی مدرسه‌ای شدند که معلم جوان در آنجا تدریس می‌کرد و بعد از جست‌وجو، جسد او را در دستشویی مدرسه پیدا کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که ریتزر (معلم 24ساله) بر اثر ضربات جسمی برنده به قتل رسیده است. چیزی شبیه کاتر که در یکی از سطل‌های زباله پیدا شد. طبق تحقیقات پلیس، او پس از پایان کلاس، با یک دانش‌آموز 14ساله به نام فیلیپ دیده شده بود که با او در حال حرف زدن بود. کسی از راز قتل معلم مهربان مدرسه خبر نداشت تا اینکه صبح چهارشنبه فیلیپ دستگیر شد و به قتل معلم اعتراف کرد. هنوز انگیزه این نوجوان 14ساله از جنایت مشخص نیست و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

دومین حادثه در نوادا رخ داد و در جریان آن دانش‌آموز 12ساله با یک سلاح کالیبر 9میلی متری، 3نفر را هدف گلوله قرار داد که در جریان این تیراندازی، یک معلم جانش را از دست داد. این حادثه ساعت 7صبح دوشنبه هفته گذشته و درست زمانی رخ داد که بچه‌ها در حال رفتن به مدرسه بودند.

میسون 12ساله، یکی از کسانی که در این حادثه به ضرب گلوله مجروح شده درخصوص ماجرا به سی‌ان‌ان گفت: آن روز من و یکی از همکلاسی هایم بیرون مدرسه بودیم و هنوز وارد نشده بودیم که ناگهان صدای شلیک گلوله شنیدم و بچه‌ها را دیدم که وحشتزده در حال فرار به طرف در خروجی هستند. من که نگران شده بودم، وارد مدرسه شدم و معلم ریاضی را دیدم که در وسط زمین بسکتبال، روی زمین افتاده و خون زیادی از او رفته بود. همان لحظه، یکی از بچه‌های مدرسه را دیدم که یک سلاح در دست داشت. او سلاحش را به طرف من و دوستم گرفت و با دیدن این صحنه وحشت کردم. التماس کردم که به ما شلیک نکند اما ناگهان صدای شلیک گلوله شنیدم و بعد از آن دیگر چیزی نفهمیدم.

وقتی به هوش آمدم، در بیمارستان بودم و متوجه شدم خوزه ریس 12ساله، پس از کشتن معلم ریاضی با شلیک گلوله، من و دوستم را هم مجروح کرده و پس از آن با شلیک یک گلوله، به زندگی خودش هم پایان داده است.میسون که به‌خاطر اصابت گلوله به شکمش به‌شدت مجروح شده بود، حالا در بیمارستان بستری است و پزشکان می‌گویند که بخت با او یار بوده که از این حادثه جان سالم به‌در برده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوجوان تیرانداز، قبل از اینکه معلم ریاضی را هدف قرار دهد، فریاد می‌زده که«شماها دیگر نمی‌توانید به من بخندید» و پس از آن شروع به تیراندازی کرده است. معلم ریاضی نیز درست زمانی که برای کمک به دانش‌آموزان وارد عمل شده بود، هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بود. تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه نوجوان تیرانداز از ارتکاب این جنایت در حالی ادامه دارد که هیچ‌کدام از همکلاسی‌ها و دوستان او هنوز باور ندارند که وی دست به چنین جنایتی زده است. در همین حال دادستان کل آمریکا در گزارشی درخصوص افزایش تیراندازی‌ها در آمریکا هشدار داد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

کد خبر 236228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز